Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Çin Dev Semenderi (Andrias davidianus)

Evrimsel sürecin en harika göstergelerinden ve ara gruplarından biri olan semenderlerin, Çin bölgesinde yaşayıp, devasa boyutlara ulaşabilen bir türüdür. Üzerinde yapılan evrimsel analizler, semenderler yüzlerce milyon yıl önce evrimleşmiş olsalar da, bu türün günümüzden 30 milyon yıl önceki semenderlere ait birçok nitelik taşıdığını göstermektedir. Bu sebeple Evrimsel Biyoloji'de çalışılması en faydalı türlerden biridir.

Çin'deki dağ akıntıları ve göllerinde yaşayan bu canlı, yaklaşık 2 metre boya kadar ulaşabilmektedir. Bireylerinin ömrü ise 80 yıl kadardır. Bu kadar uzun ömürlü olup, kısıtlı ve göreceli olarak az değişen bir çevrede bulunmaları, evrimsel süreçte eski türlere ait özelliklerin korunmasına yardımcı olmuştur.

Bu türün gözkapakları yoktur ve görüşü çok zayıftır. Etraftaki titreşimleri algılayarak hareket eder. Tüm semenderler gibi Amfibiler Sınıfı'na ait olan bu semender, derisindeki gözenekler ve kırışıklıklardan nefes almaktadır. Temel olarak gece yaşayan (nokturnal) bir hayvandır ve yengeçler, balıklar, kurbağalar, böcekler ve ıstakozlarla beslenir.