Bir Demir Külçe İçerisindeki Tüm Elektronları Söküp Alırsak Ne Olur?

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Patlar! Akıl almayacak bir şekilde patlar... Dünya'daki tüm yaşamı tehdit edebilecek şekilde patlar... Nasıl mı?

Öyle çok değil, 57 gramcık demiri aldığınızı ve Arrival filmindeki gibi insanlıkla irtibata geçip de bize yeni bir teknoloji sunmuş uzaylı halkının verdiği bir makina aracılığıyla tüm elektronlarından bir anda ayırıverdiğinizi düşünün. Yani bu makina, elektronları emiyor diye düşünün ve bunu anlık olarak yapıyor.

57 gramlık demir kütlesinden geriye, 1 mol, yani 6x1023 adet proton kalacaktır. Bu protonların hepsi pozitif yüklü olduğu için, muazzam bir kuvvetle birbirlerini iteceklerdir. Bu itim, patlamanın arkasında yatan ana sebep olacaktır.

Bu protonların net elektrik yükü kabaca 5.5 milyon Coulomb civarında olacaktır. Bu yükü taşıyan protonlar, elektronlar atom içerisinden bir anda sökülüp alındığında birbirine ortalamada 1 santimetrelik bir mesafe uzaklıkta olacaktır. Yani elektronları sökülüp alınan demir kütlesini, birbirinden 1 santimetre uzaklıkta bulunan 2.75 MegaCoulomb yüküne sahip (bu sayıyı 5.5/2=2.75 hesabından elde ettik) iki enerji yüklü parçacık şeklinde modelleyebiliriz.

Bu modellemeye göre protonların birbirini itmesi sırasında açığa çıkan enerji 6.8x1024 Joule olacaktır. "Aman canım, o ne demek ki?" dediğinizi duyar gibiyiz.

Bu, Hiroshima'ya atılan atom bombasından tam 108 milyar tanesinin aynı anda patlamasına eşittir. 108 milyar! Milyar!

Ya da, dinozorları ve o dönemde yaşayan tüm türlerin %75'ini yok eden meteordan yaklaşık 250 tanesinin aynı anda Dünya'ya çarpmasına eşittir.

Bir diğer deyişle, 57 gramcık demir külçesini elektronlarından bir anda arındıracak olsanız, Dünya'da yaşamı bitirmekle kalmazdınız, muhtemelen gezegeni de parçalarına ayıracak kadar şiddetli bir patlamaya neden olurdunuz.

Yapmayın.

Kaynak: Jess H. Brewer (Eski DARPA Baş Bilimcisi, IEEE Üyesi, Reaksiyon Kinetikleri Uzmanı)

Schrödinger'in Tabakları

Evinizde CRISPR/Cas9 Makinası Kurup İnsan Genlerini Değiştirmeye Başlayabilir Misiniz?