Evrim Ağacı

Atom Bombasından Saçılan Mantar Bulutu Ne Kadar Büyüktür?

Atom Bombasından Saçılan Mantar Bulutu Ne Kadar Büyüktür? Science Struck
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Yukarıda gördüğünüz, günümüzdeki modern bir nükleer bombanın yarattığı mantar bulutudur. Çoğu zaman bu bulutlara ait videolar uzaktan çekildiği için ne kadar büyük oldukları anlaşılmaz. Aslında etraflarındaki her şeyin ufacık noktalar gibi kalıyor olması bir fikir vermektedir.

Fakat görselde, söz konusu bombaların yarattığı mantarların yüksekliği çok daha net bir şekilde anlaşılmaktadır.

ABD'nin New York kentinde bulunan Empire State Binası, tabandan tepeye 381 metredir (tepesindeki antenler, vs. sayılacak olursa 443 metreyi bulmaktadır). Görselde bu, ufacık yeşil bir çizgi olarak görülmektedir. Kıyas bakımından, Türkiye'nin en uzun binası olan İstanbul Sapphire, 261 metredir.

Fuji Dağı 3776 metredir ve maviyle gösterilmektedir. Everest Dağı ise 8848 metredir ve kırmızıyla gösterilmiştir. Kıyas bakımından, Türkiye'deki en uzun dağ olan Ağrı Dağı 5137 metredir. Yani mavi ile kırmızı çizgilerin kabaca ortasında kalacaktır.

Bir atom bombasının mantar bulutunun büyüklüğü ve şekli, Rayleigh-Taylor Dengesizliği denen fiziksel bir olgu tarafından dikte edilir. Buna doğrudan etki edense, patlamanın büyüklüğüdür. Yani bombadan salınan enerji...

Meşhur Manhattan Projesi denemeleri hakkında yazan William Laurence, görgü tanıklarından aldığı bilgiye dayanarak Nagasaki'de patlatılan atom bombasının yarattığı bulutun 13700 metreyi aştığını yazmıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 22/09/2020 11:55:08 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3741

“Yasa, arzudan bağımsız mantıktır.”