Bilimsel Gerçeklere Dayanarak Hazırlanmış Masa Üstü Oyunu: Evrim

4 dakika
26,894
  • Oyun Tasarımı

Size harika bir haberimiz var! Aylarca süren uğraşlar sonucunda, Panama Yayıncılık ile birlikte, Türkiye'nin ilk evrimsel biyoloji masa oyununu hazırlamayı başardık! Son derece ilgi çekici grafiklerle hazırlanan oyun, hem çocuk ve yetişkinlere evrimi öğretmeyi hedefliyor, hem de bunu yaparken bol bol eğlenmenizi amaçlıyor!

Oyun Başlığı:

Oyun Alt Başlığı:

Bilimsel Gerçeklere Dayanarak Hazırlanmış Masa Üstü Oyunu

Satın Alma Bağlantıları:

Hemen edinmek için buraya tıklayınız.

Hazırlayan:

Çağrı Mert Bakırcı ve Ashlee Taylor

Çizen:

Serhat Filiz

Yayınevi:

Panama Yayıncılık

Barkod Numarası:

Piyasaya Çıkış Tarihi:

20 Aralık 2017 (1. Sürüm)

13 Nisan 2018 (2. Sürüm)

Fiyat:

30-60 ₺

Baskı Adedi:

Kutu İçerikleri (2. Sürüm):

5 Alet Kartı (30 Adet)

10 Alet Kartı (30 Adet)

20 Alet Kartı (30 Adet)

5 Erzak Kartı (30 Adet)

10 Erzak Kartı (30 Adet)

20 Erzak Kartı (30 Adet)

Oyun Pulu (4x3 Adet)

Doğru-Yanlış Kartları (80 Adet)

Kolay Soru Kartları (77 Adet)

Orta Soru Kartları (61 Adet)

Zor Soru Kartları (51 Adet)

Oyun Tablası (1 Adet)

Evrim Ağacı Tanıtım Sayfası (1 Adet)

Nasıl Oynanır ve Kurallar Kitapçığı (1 Adet)

İçindekiler Sayfası (1 Adet)

Tanıtım:

Evrim... Evren içerisinde bildiğimiz en kuvvetli dönüştürücü ve değiştirici güç... Bu kuvvet, uçsuz bucaksız Evrenimizin 13,82 milyar yıllık tarihinde nerelerde, neler yarattı bilmek zor. Ancak evrimin değiştirici gücünün, son 4 milyar yılı aşkın bir süre boyunca hissedildiğinden emin olduğumuz bir yer var: Dünya! Evimiz. Büyük fizikçi Carl Sagan'ın tanımladığı üzere, "Soluk Mavi Nokta"...

Evrim, gözle görülemeyecek kadar ufak, bakteri benzeri, cansızlıktan canlılığa geçişi temsil eden varlıkları değiştirerek, önce mikroskobik canlılığı yarattı. Bu ilk canlılık, yüz milyonlarca yıl boyunca bulunduğu ortama uyum sağlamak için farklılaştı, değişti, yenilendi, yok oluşa direndi, evrimleşti... Bu süreçte, birden fazla mikroskobik canlının bir araya gelmesi, görev dağılımını mümkün kıldı. Ve çok hücrelilik, ilk defa evrimleşti.

Hücreler bir kere birden fazla sayıda olacak şekilde kümelendiklerinde, büyümeye başladılar. Artık canlılığı görmek için mikroskoba gerek yoktu. Büyüyen canlılar, birbirleriyle kaynaklar için rekabete girdiler. Daha fazla kaynak, daha kolay hayatta kalmak ve üremek demekti. Evrimin iki büyük gücü olan Doğal Seçilim ve Cinsel Seçilim, bir avuç türden milyarlarcasını yarattı.

Okyanus diplerinde başlayan hayat, cansızlıktan ilk evrimleştiğinden 3,5 milyar yıl kadar sonra, artık karaları ve tüm Dünya'yı sarıyordu. Ancak biz insanların, maymun benzeri atalardan evrimleşmesi için, birkaç yüz milyon yılın daha geçmesi gerekti. Nihayetinde, ilk atalarımız, yaşamın genel tarihinin yanında bir hiç sayılacak bir süre önce, sadece 300 bin yıl kadar önce, tarih sahnesine adım attılar.

Medeniyeti inşa edene kadar, diğer canlılardan farksızdık. Hayatta kalma ve üreme mücadelesi, tüm yaşantımızı domine ediyordu. Ancak biyolojik evrim, büyük bir beyin yaratmakla, kültürel evrime de hız kazandırmıştı. Kültürümüz geliştikçe, karşılaştığımız sorunlara yepyeni çözümler ürettik. Ve nihayetinde bu soluk, mavi gezegen üzerinde medeniyetler kurmayı başaran ilk hayvan türü olmayı başardık.

Bu kutuyu açmanızla başlayacak olan oyun, ilk insanlardan beri sorulan "nereden geldik?" sorusuna, bilimsel ve nihai cevabı vermeyi başarmış olan evrimi anlamanıza yarayacak bir oyundur. Bu özelliğiyle, Türkiye'de bir ilk olma özelliğindedir. Ülkemizin en önde gelen evrimsel biyoloji oluşumu olan Evrim Ağacı'nın katkılarıyla hazırladığımız bu oyunda, sadece evrimi öğrenmekle kalmayacaksınız, ondan öğrendiklerinizi kullanarak oyunda ilerlemeye ve rakiplerinizden önce sonuca varmaya çalışacaksınız. Umuyoruz ki genç-yaşlı herkesin keyifle oynayacağı ve bir yandan da bilim tarihinin gördüğü en güçlü bilim dallarından biri olan evrimsel biyolojiyi öğreneceği bir çalışma olacaktır.

Daha fazla beklemeden, evrime başlayalım!

Oyunla ilgili Milliyet gazetesiyle yaptığımız röportajı buraya tıklayarak okuyabilirsiniz.

Sık Sorulan Sorular:

1) Oyunu Steam gibi sitelerden indirebilecek miyiz?

Şimdilik hayır. Çünkü bu oyun, dijital bir oyun değil. Monopoly, Trivial Pursuit, Tabu gibi bir "kutulu masa oyunu". Ancak ileride bir oyun stüdyosundan danışmanlık teklifi alırsak, memnuniyetle dijital bir oyun yapımında da görev almak isteriz.

2) Oyun kaç yaş için uygun?

Oyun, yetişkin desteğiyle her yaştan çocuklar ve yetişkinler ile oynanabilir. Genel tavsiye olarak, yetişkin katkısı olacaksa 7+, olmayacaksa 12+ diyebiliriz; ancak bu, katı bir kural değildir. Oyun kurallarında bulunan farklı zorluk seviyeleri sayesinde oyun herkese hitap edecek şekilde oynanabilmektedir. Böylece, daha küçük yaşlardan da evrimsel biyolojiye ilgi duyulması sağlanabilir.

3) Benim elimdeki kartlar ile burada yazdığınız İçindekiler uyuşmuyor, neden?

İlk sürümün 2-3 hafta içinde tükenmesinden sonra, gelen geri bildirimler ışığında, aylarca çalışarak oyunumuzun 2. sürümünü hazırladık. Bu baskıda, ilk baskıda tespit edilen eksik ve hataları giderdik, oyun içeriğini geliştirdik. Dolayısıyla kartlar ve oyun düzeni de bir miktar değişti. İki baskıyı birbirinden ayırt etmek için, kutu kapağındaki "Hazırlayan(lar)" kısmına bakabilirsiniz. Sadece "Çağrı Mert Bakırcı" yazıyorsa, ilk sürüme sahipsiniz demektir; "Ashlee Taylor" da hazırlayanlar arasında yer alıyorsa, ikinci sürüm demektir. Eğer elinizde ilk sürüm varsa ve/veya kartlarınızda eksikler varsa, Panama Yayınevi'ne ulaşarak, eksik kartları 2 gün içerisinde ücretsiz olarak tedarik edebilirsiniz.

Ek Tanıtım Görselleri:

Bu Reklamı Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 23/05/2022 13:39:51 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5278