Tüm Reklamları Kapat

Bilim İnsanları Timsah Embriyosunda Tüy Oluşturmayı Başardı!

Bilim İnsanları Timsah Embriyosunda Tüy Oluşturmayı Başardı! Welcome Collection
1 dakika
5,266
Tarihi Geçmiş Haber

Bu haber 4 yıl öncesine aittir. Haber güncelliğini yitirmiş olabilir; ancak arşivsel değeri ve bilimsel gelişme/ilerleme anlamındaki önemi dolayısıyla yayında tutulmaktadır. Ayrıca konuyla ilgili gelişmeler yaşandıkça bu içerik de güncellenebilir.

Tüm Reklamları Kapat

Tüyler, henüz dinozorlar ve timsahlar farklı soy hatlarına ayrılmadan önce, bu iki grubun ortak atası olan sürüngenlerde ortaya çıktılar. Bunu biliyor olmamızın sebebi, timsahlarda tüy oluşumundan sorumlu bazı genlerin bulunuyor olması. (Tüyler hakkında daha fazla bilgi almak için bu makaleyi okuyabilirsiniz: Paleontolojinin Rönesansı: Tüyler)

Kuşlar ve timsahların filogenetik ağaçtaki konumları
Berkeley

Bu yazımızda bahsedeceğimiz konu ise tüylerin kökeniyle doğrudan ilgili değil, kuşların kuzenlerindeki tüy oluşumuyla ilgili. Güney Kaliforniya Üniversitesi patoloji profesörü Dr. Cheng-Ming Chuong, önderliğinde toplanan ekip bir timsah embriyosunda tüy oluşturmayı başardı. Çalışmaya başlamadan önce Chong “efsanevi uçan ejderhalar yaratmak gibi belki biz de timsahların vücudunda tüy oluşturabiliriz.” dediğini belirtiyor.

Tüm Reklamları Kapat

Tavuklarda bazı genlerin aktifleştirilerek diş oluşumunun tetiklenmesi, canlıların atasal formlarında görülen özelliklere genetik çalışmalarla yeniden sahip olabileceğini göstermişti Dr. Chong’un ekibi ise benzer bir çalışmayı tüy yapısında yürütmeyi denedi.

Tavuklarda ve timsahlarda yapılan gen analizleri sonucunda, tüy oluşumu için gerekli olan bazı genler timsah embriyosuna aktarılarak, kuş kalçalı dinozorların fosillerinde bulunan tüyler gibi sivri ok şeklinde dışarı uzanan tüy yapılarının oluşumu tetiklendi ve başarıyla sonuçlandı. Embriyonun vücudunun bazı noktalarında ilkel tüyler gözlendi.

Timsahlarda oluşturulan tüy benzeri yapılar...
NTU

Yapılan çalışma tüy oluşumunu tetikleyen genlerin tespit edilmesi için önemli bir adım oldu. Aynı zamanda çalışmanın önderi Chuong, bu gibi deneylerin kuş evrimindeki kayıp halkaların moleküler açıklamalarını yapabilmek için oldukça önemli olduğunu düşünüyor.

• Josh Gabattiss. Alligator Scales Turned Into ‘Feather-Like Appendages’ By Scientists Trying To Understand How Dinosaurs Learned To Fly. (22 Kasım 2017). Alındığı Tarih: 26 Mart 2019. Alındığı Yer: Independent | Arşiv Bağlantısı
  • Oxford University Press. Using Modern Genomics To Turn Alligator Scales Into Birdlike Feathers. (23 Kasım 2017). Alındığı Tarih: 26 Mart 2019. Alındığı Yer: Phys | Arşiv Bağlantısı
Tüm Reklamları Kapat

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 05/03/2024 00:46:04 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7713

Isı
Elektromanyetik
Nötron Yıldızı
Hastalıklar Ne Zaman Bitecek?
Interstellar'daki Karadelik, Neden Gerçeğine Benzemiyor?
*Dıştan* Yanmalı Sterling Motoru Nasıl Çalışıyor?

B. Atalas, et al. Bilim İnsanları Timsah Embriyosunda Tüy Oluşturmayı Başardı!. (27 Mart 2019). Alındığı Tarih: 5 Mart 2024. Alındığı Yer: https://evrimagaci.org/s/7713
Atalas, B., Erdem, B. (2019, March 27). Bilim İnsanları Timsah Embriyosunda Tüy Oluşturmayı Başardı!. Evrim Ağacı. Retrieved March 05, 2024. from https://evrimagaci.org/s/7713
B. Atalas, et al. “Bilim İnsanları Timsah Embriyosunda Tüy Oluşturmayı Başardı!.” Edited by Babür Erdem. Evrim Ağacı, 27 Mar. 2019, https://evrimagaci.org/s/7713.
Atalas, Berkay. Erdem, Babür. “Bilim İnsanları Timsah Embriyosunda Tüy Oluşturmayı Başardı!.” Edited by Babür Erdem. Evrim Ağacı, March 27, 2019. https://evrimagaci.org/s/7713.