Bazı Sayısal Astronomi Bilgileri

Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Anton Jankoyov tarafından çekilen bu fotoğrafı yorumlayan, 10 yıldır amatör astronomiyle uğraşan Jim Slater, amatör astronomiden öğrendiği şaşırtıcı sayısal gerçekleri şöyle diziliyor:

1) Galaksimizin ekvatorundan 64 ışık yılı uzaklıktayız.

2) Güneş'imiz ve onun etrafındaki gezegenler (dolayısıyla Dünya), galaktik ekvatordan en son 2-3 milyon yıl kadar önce geçtiler. Bu sırada "Homo" cinsi daha yeni evrimleşmeye başlamıştı, bizlere, yani modern insanın evrimine daha en az 1.8 milyon yıl vardı!

3) Şu anda galaksimizin merkezinden sadece 0.14 derecelik bir açıya karşılık geliyoruz.

4) Güneş Sistemi'miz galaktik düzlemin 60 derece yukarısında, geriye "yaslanmış" vaziyette hareket ediyor.

5) Galaksimizin merkezi etrafındaki 1 tam turu yaklaşık 220 milyon yılda tamamlıyoruz.

6) Yörüngemiz bir nevi "yalpaladığı" için, 66 milyon yılda 1 defa dikey düzlemde bir önceki hizaya geliyoruz. Yani her 33 milyon yılda bir galaktik orta düzlemi kesiyoruz.

7) Dünya'nın dönüş ekseninin galaksimizin ekvatoruna göre açısı 27 derece civarında. Bir diğer deyişle, gezegenimizin ekliptik düzlemi, galaksinin ekvatorundan 63 derece havaya kalkmış vaziyette.

Bu sayıları ve anlamlarını algılamak biraz zor olabilir. Fakat astronomiyle ilgili okuma yaptıkça, bunlar da anlamlı hale gelecektir. Bir diğer yöntem de, geriye yaslanıp fotoğrafın tadını çıkarmaktır tabii.

Sevgiler.