Evrim Ağacı

Bazı Sayısal Astronomi Bilgileri

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Anton Jankoyov tarafından çekilen bu fotoğrafı yorumlayan, 10 yıldır amatör astronomiyle uğraşan Jim Slater, amatör astronomiden öğrendiği şaşırtıcı sayısal gerçekleri şöyle diziliyor:

1) Galaksimizin ekvatorundan 64 ışık yılı uzaklıktayız.

2) Güneş'imiz ve onun etrafındaki gezegenler (dolayısıyla Dünya), galaktik ekvatordan en son 2-3 milyon yıl kadar önce geçtiler. Bu sırada "Homo" cinsi daha yeni evrimleşmeye başlamıştı, bizlere, yani modern insanın evrimine daha en az 1.8 milyon yıl vardı!

3) Şu anda galaksimizin merkezinden sadece 0.14 derecelik bir açıya karşılık geliyoruz.

4) Güneş Sistemi'miz galaktik düzlemin 60 derece yukarısında, geriye "yaslanmış" vaziyette hareket ediyor.

5) Galaksimizin merkezi etrafındaki 1 tam turu yaklaşık 220 milyon yılda tamamlıyoruz.

6) Yörüngemiz bir nevi "yalpaladığı" için, 66 milyon yılda 1 defa dikey düzlemde bir önceki hizaya geliyoruz. Yani her 33 milyon yılda bir galaktik orta düzlemi kesiyoruz.

7) Dünya'nın dönüş ekseninin galaksimizin ekvatoruna göre açısı 27 derece civarında. Bir diğer deyişle, gezegenimizin ekliptik düzlemi, galaksinin ekvatorundan 63 derece havaya kalkmış vaziyette.

Bu sayıları ve anlamlarını algılamak biraz zor olabilir. Fakat astronomiyle ilgili okuma yaptıkça, bunlar da anlamlı hale gelecektir. Bir diğer yöntem de, geriye yaslanıp fotoğrafın tadını çıkarmaktır tabii.

Sevgiler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 14/07/2020 10:52:08 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/2223

Evrim Ağacı

“Veri toplamadan teori geliştirmek büyük bir hatadır. Çünkü bu tarz teorileri savunanlar, gerçekleri teorileri için eğip bükerler; teorilerini gerçeklere göre inşa etmezler.”