Bu yazı, Hashem Al-Ghaili (YouTube) isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bakterileri Sindiren Bağışıklık Sistemi Hücreleri (Fagositoz)

Bu bağışıklık hücreleri bakterileri içine alarak yok ediyor. Onlar makrofaj denilen beyaz kan hücreleri. Görevleri vücudu istila eden yabancı unsurları yok etmek. Bu sürece fagositoz deniyor. Bu bakteriler protein salarak makrofajların kendilerini bulmasını sağlar.

Makrofajlar, hücrelerinin yüzeyindeki özel proteinler sayesinde bakterileri kendilerine bağlar. Bakteriler fagozom denilen bir yapının içine alınarak hapsedilir. Özel sindirim enzimleri bakterileri paramparça eder. Geride kalan zararsız parçacıklar ya hücre tarafından kullanılır ya da hücre dışına atılır.

Destek Olun

Bu animasyon, Hashem Al-Ghaili tarafından hazırlanmış, Evrim Ağacı tarafından altyazılandırılmıştır. Eğer içeriği beğendiyseniz orijinal kaynağa destek olmak için, lütfen YouTube kanalına gidip videolarını beğenmeyi unutmayın.

Hashem Al-Ghaili kanalının bu animasyonunu orijinal dilinde ve İngilizce alt yazılı olarak buradan seyredebilirsiniz: