Evrim Ağacı

Arambourgiania philadelphiae (Bulunan En Büyük Uçan Canlı)

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Tür: Arambourgiania philadelphiae

Familya: Azchdarchidae

Takım: Pterosauria

Sınıf: Sürüngenler

Bulunduğu Bölge: Jordan

Yaşadığı Dönem: Geç Kretase

Boyut: 12 - 13 m

Diyet: Etobur

Bulunduğu Müze:  Museum Histoire Naturelle, Paris

Bulunduğu Yıl: 1940

Tanımlandığı Yıl: 1975

Bilgi: 1940 yılında orta bölümü eksik, adeta bir zürafa omurgasına benzer olarak 62 cm uzunluğunda çok uzun bir 5. servikal (boyun) vertebrası keşfedildi. Fakat ilk keşfedildiğinde bir metakarpal (el tarağı kemiği) olduğu düşünüldü. Normalde 1953'te bu fosil Paris'e gönderildi ve orada Camille Arambourg tarafından incelendi. 1954'te kemiğin dev bir pterosaur'un kanat metakarpalları (el bileği kemikleri) olduğu kanısına varıldı. 1959'da taksonomik olarak ayrı bir cins ve tür oluşturuldu bu canlı için. Adı da Titanopteryx philadelphiae idi. Daha sonra ilgili örneği inceleyen Douglas A. Lawson, 1975 yılında bunun bir metakarpal değil, aslında servikal vertebra (boyun omuru) olduğunu anladı. Seksenlerde Rus paleontolog Lev Neson, bir entomolog (böcek bilimci) tarafından Titanopteryx isminin bir sinek için 1934'te kullanıldığını söyledi. Bu yüzden adı 1987'de Arambourg'a ithafen Arambourgiania oldu.

Quetzalcoatlus'un beşinci servikal vertebrası ile en küçük mil çapının karşılaştırması kullanılarak, omurganın toplam uzunluğunun 78 santimetre olabileceği hesapladı. Bundan sonra, toplam boyun uzunluğunun yaklaşık 3 metrede olabileceği kararı verildi. Yani bu canlının sadece boynu 3 metre uzunluğunda idi! Arambourgiania'nın 10-11 metrelik Quetzalcoatlus ile karşılaştırıldığında 12-13 metre olduğu ve bilinen en büyük pterosaur ünvanına sahip olduğu kanısına varıldı. Fakat daha sonra, çeşitli karşılaştırmalı analizlerde boyunun 5 metre kadar daha düşük çıktığı olmuştur. Ne yazık ki bunun, kullandıkları yöntemin dinamikliğinden kaynaklanabileceğini dile getirdiler. Düşünsenize, üzerinizden uçan bir zürafa geçiyor. Bu kadar büyük bir sürüngen üzerinizden geçerken Güneş tutulması etkisi yaratacaktır muhtemelen.

Paleontolojik Bulgular:

İskelet Sistemi:

Rekonstrüksiyonlar:

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 02/10/2020 02:34:59 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5105