Bu türev bir içeriktir. Yani bu yazının omurgası, Metal Injection isimli kaynaktan alınmıştır; ancak anlatım ve konu akışı gibi detaylar Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından güncellenmiş, değiştirilmiş ve/veya geliştirilmiştir. Yazar, kaynaktan alınan metin omurgası üzerine kendi örneklerini, bilgilerini, detaylarını eklemiş, içeriği zenginleştirmiş ve/veya çeşitlendirmiş olabilir. Bu ek kısımlarla ilgili kaynaklar da, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

6 Ağustos 2012'de Mars'a iniş yapan Curiosity (Merak) keşif aracı, Kızıl Gezegen'deki 6. gününde gezegene canlı müzik yayını yapmıştır. Böylece birçok sanatçının ve grubun eserleri, Dünya harici bir gezegende yayın yapma başarısına erişmiştir.

Bu ilk turda çalınan tek metal şarkı, Anthrax'ın 1990 yılında yayınladığı "Got the Time" isimli şarkıdır. Ondan 6 gün sonra ise Motörhead'in "Leaving Here" şarkısı Mars semalarını doldurmuştur. Tam listeye buradan erişilebilir.

Bu şarkılar "öylesine" çalınmamaktadır ve Curiosity'nin her Dünya sabahında iş başına koyulması için geçmesi gereken bir dizi işlemin bir parçasıdır.

Bu şarkıları seçenlerin oldukça hoş bir espri anlayışı olduğu söylenebilir. Zira 92. günlük yalnızlığın sonunda Curiosity, Divinyls'in I Touch Myself (Kendime Dokunuyorum) isimli şarkısını çalarak güne uyanmıştır.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/08/2019 18:18:43 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/5005

“Ben, bilimin enfes güzelliğe sahip olduğunu düşününenlerdenim. Laboratuvardaki bir bilim insanı sadece bir teknisyen değildir; aynı zamanda kendisini bir peri masalı gibi büyüleyen doğal bir olgunun karşısına oturtulmuş bir çocuktur.”