Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Tür adı: Androgynoceras lataecosta

Cins Adı: Androgynoceras

Sınıf: Cephalopoda (Kafadanbacaklılar)

Yaşadığı Dönem: Erken Jurasik (200 - 175.6 MYÖ)

Boyut: ~ 5-7 cm

Bulunduğu Müze: Museum Victoria, Avusturalya

Fosil Alanı: Neuenkirchen, Almanya

Tanımlandığı Yıl: 1827

Fotoğraftaki Örneğin Yılı: 1983

Bilgi: Androgynoceras cinsi, Ammonitler olarak bilinen devasa kafadanbacaklı altsınıfının sayısız cinsinden biridir. Cinse ait 3 farklı tür tanımlanmıştır. Ammonitlerin ise on binlerce farklı türü olduğu tahmin edilmektedir. Fotoğrafta görülen türün ismi, canlının oluşturduğu odacıkların içini yeşil renkte olan kalsit ile doldurmasından ötürü almıştır. Bu gibi kimyasal nitelikler, fosili bulunan bir türün gerçek hayattaki rengini öngörmemizi sağlar. Ammonitlere ait fosilleri Dünya'nın 4 bir yanındaki müzelerde görmek mümkündür, buna Ankara'da bulunan MTA Tabiat Tarihi Müzesi de dahildir.

Paleontolojik Bulgular:

Rekonstrüksiyonlar:

2. Onikaizer/DeviantArt - Paleoart

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 19/07/2019 20:30:24 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/728