Evrim Ağacı

AIDS ile Savaşta, Savunma Sistemi Toksinlerini Kullanabiliriz!

İmmunotoksin 3B3-PE38, HIV ile Enfekte Olmuş Hücreleri Öldürebilir!

AIDS ile Savaşta, Savunma Sistemi Toksinlerini Kullanabiliriz! Medical News Today
Tavsiye Makale

Bu yazı, Huffington Post isimli kaynaktan birebir çevrilmiştir. Çevirmen tarafından, metin içerisinde (varsa) açıkça belirtilen kısımlar haricinde, herhangi bir ekleme, çıkarma veya değişiklik yapılmamıştır. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Bilim insanları, yeni fare çalışmalarında, antiretroviral tedaviye rağmen HIV tarafından çoğaltılan hücreleri öldürebilen bir toksin geliştirdiler.

Ulusal Sağlık Enstitüsü ve Kuzey Carolina Üniversitesi Tıp Fakültesi araştırmacılarının bulguları, 3B3-PE38 olarak adlandırılan ve 1998'de oluşturulan genetik olarak modifiye edilmiş bakteriyel toksinin antiretroviral tedaviyi (ART) tamamlayıcı olduğunu göstermiştir. Şu anda, antiretroviral tedavi HIV taşıyan insanlarda virüsün ilerleyişini baskılayarak ve durdurarak durumu yönetmekte (idare etmekte) kullanılıyor. Ancak halen hastalar, bu terapiyi ömürleri boyunca sürdürmeleri gerekiyor; aksi takdirde HIV yeniden nüksediyor. Üstelik bireyler bu tedaviyi ömürleri boyunca görseler bile, vücudun diğer dokularına halen HIV bulaşabiliyor.

PLoS Pathogens dergisinde yayınlanan çalışma için araştırmacılar insan immün sistemine sahip olacak şekilde tasarlanmış fareleri aldılar ve onları HIV ile enfekte ettiler. Sonra, farelere dört hafta boyunca antiretroviral ilaçlar verildi. Daha sonra araştırmacılar fareleri iki gruba ayırdılar; bir grup sadece antiretroviral ilaç almaya devam ederken diğer grup antiretroviral ilaçlara ek olarak 2 hafta boyunca özel immünotoksini aldı.

Araştırmacılar antiretroviral tedaviye ek olarak immünotoksin alan farelerde virüs üreten HIV-enfekte hücrelerin sayısının çok daha az olduğunu buldular. Ek olarak sadece antiretroviral ilaç alan grupla kıyaslandığında daha düşük kan HIV seviyelerine rastladılar. Araştırmacılar makalelerinde şöyle yazıyorlar:

Sonuçlarımız gösteriyor ki vücudun her yerinde virüs üreten hücrelerin öldürülmesiyle inatçı HIV seviyesi dramatik bir şekilde azalmaktadır. Bu nedenle çalışmamız ART sırasında HIV direncinin iç yüzünü anlamada ve dirençli HIV in vücutta başarıyla hedeflenebilmesinde yeni bir anlayış getirmiştir.

Yine de yeni çalışmaların bunu kanıtlaması gerekiyor, araştırmacılar bulguların antiretroviral tedavi ile insanlarda uzamış HIV tedavisinde immunotoksinlerin kullanılabileceği konusunda umut verici olduğunu söylediler.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 26/05/2020 03:16:15 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/1889

“Bir vurmakla ağaç devrilmez.”
Türk Atasözü