Evrim Ağacı

2019 Yılında Evren'in Ufacık Bir Kesitinde Olanlar...

2019 Yılında Evren'in Ufacık Bir Kesitinde Olanlar... Wallpaper Abyss
Tavsiye Makale

Bu yazı, Evrim Ağacı'na ait, özgün bir içeriktir. Konu akışı, anlatım ve detaylar, Evrim Ağacı yazarı/yazarları tarafından hazırlanmış ve/veya derlenmiştir. Bu içerik için kullanılan kaynaklar, yazının sonunda gösterilmiştir. Bu içerik, diğer tüm içeriklerimiz gibi, İçerik Kullanım İzinleri'ne tabidir.

Evren'in devasa boyutlarıyla kıyaslanacak olursa Samanyolu Galaksisi ufacık, Güneş yok denecek kadar küçük; Dünya ise devasa bir hangar içindeki en ufacık toz zerresi kadar bile büyük değil! Ancak bu Dünya, bu yıldız sistemi, bu galaksi şu anda sahip olduğumuz her şey. Dolayısıyla onların hareketleri ve bu sırada Evren'de yaşananlar biz insanlar için her şeye bedel.

1 yıl içinde olanlar...
Astronomical League

1 Ocak 2019 ila 31 Aralık 2019 arasında geçen yaklaşık 365 günlük zaman diliminde olan 5 önemli olay şöyle:

1. Ay'ımız, Dünya'dan 3.8 santimetre kadar uzaklaştı. Böylelikle gezegenimizin yörüngesi ve gezegenimizdeki gelgit gibi doğa olaylarının yapısı ve şiddeti bir miktar daha değişmiş oldu.
  2. Güneş'imiz, bünyesinde meydana gelen nükleer tepkimeler nedeniyle 174 trilyon ton kütle kaybetti! Buna bağlı olarak kütleçekim kuvveti zayıfladı ve bu nedenle de Dünya'mızın yörüngesi yaklaşık 1.5 santimetre kadar genişledi. 940 milyon kilometre uzunluğundaki yörüngemiz için bu aşırı ufak bir miktar; ancak biliyoruz ki doğadaki ufacık değişimler uzun zaman dilimleri boyunca birikerek devasa değişimlere neden olabiliyorlar.
  3. Gözlenebilir Evren içinde 150 milyar civarında yeni yıldız doğdu! Evren'imiz halen yepyeni doğum ve ölüm olaylarıyla büyümeye devam ediyor.
  4. Andromeda Galaksisi, Samanyolu Galaksisi'ne 3.5 milyar kilometre kadar yaklaştı! Nihayetinde bu iki galaksi birbiriyle çarpışacak; ancak biz o zamana kadar yok olmamayı becersek bile, muhtemelen bu çarpışmayı günlük yaşantımızda hiç hissetmeyeceğiz.
  5. Evren'imiz en az 60 trilyon kilometre genişledi! Biliyoruz ki genişleyen bir Evren içinde yaşıyoruz ve bu genişlemenin yaklaşık hızından yola çıkarak 1 yıllık genişlemeyi hesaplamamız mümkün. Helios 2 gibi insanlık tarafından yapılmış en hızlı (saatte yaklaşık 252.000 kilometre hıza ulaşabilen) araçlardan biri içinde bulunsaydınız bile 60 trilyon kilometreyi kat etmek 27.179 yıldan uzun sürerdi!

Bu ufak değişimlerin etkisiyle Evren'imiz evrimine devam ediyor.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 11/07/2020 11:56:00 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/7534

“İnsanların sahip olduğu hiçbir duygu, içinde bulundukları sosyal şartlardan bağımsız değildir.”
Zhang Jie