Evrim Ağacı Logo Evrim Ağacı
Evrim Ağacı

1955 Tarihli "Fen ve Tabiat Ansiklopedisi'nde Evrim Tanımı...

1 dakika
2,135 Okunma Sayısı
Notlarım

1955 tarihinde Doğan Kardeş Yayınları tarafından basılan "Fen ve Tabiat Ansiklopedisi", evrimi şöyle tanımlıyor:

Canlı varlıklar, ilk olarak yaşamaya başladıkları zaman, şimdiki gibi değillerdi. Uzun bir zaman içinde ağır ağır değişerek yaşadıkları bölgelere uydular. Böyle bir değişikliğin varlığı birçok yollarla gösterilebilir.

Fosiller şimdi yaşayan hayvanların, ilkel hallerinden bu hale varmak için geçirdikleri değişiklikleri, aynı zamanda hayvanlar arasındaki akrabalıkları (mesela aslan, kaplan) açıkça göstermektedir. Kertenkele, kuş ve kurbağaların, yumurtaları içindeyken incelenmeleri, onların balığa benzeyen daha ilkel bir şekilde geldiklerini göstermektedir.

Bazılarında ise vaktiyle işe yarayan, fakat artık kullanılmayan organ kalıntıları vardır. Mesela deve kuşlarının küçük kanatları, balinaların gizli bacak kemikleri ve insanın apandisi bunu ispat etmektedir. Evrim nazariyesini geliştiren, büyük bilgin Charles Darwin'dir.

Teşekkür: Bu görselleri bize ulaştıran okurumuz Osman Akbal'a teşekkür ederiz.

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 28/01/2021 19:31:25 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/3288

Notlarım

“Maymun soyundan gelen atalarım olduğu için değil, elindeki zenginlikleri gerçeği karartmak için kullanan bir insanla akraba olduğum için utanıyorum.”
Thomas Huxley