Bu yazının içerik özgünlüğü henüz kategorize edilmemiştir. Eğer merak ediyorsanız ve/veya belirtilmesini istiyorsanız, gözden geçirmemiz ve içerik özgünlüğünü belirlememiz için [email protected] üzerinden bize ulaşabilirsiniz.

Etiyopya'da bulunan 280.000 yıllık bir mızrak ucu, alet kullanımının biz modern insanlardan (Homo sapiens) daha önce de var olduğunu gösteriyor. Bulunan alet; günümüzde artık yaşamayan, modern insanların yaşamış en yakın kuzeni olan Neandertaller (Homo neanderthalensis) ile son ortak atamız olan Heidelberg İnsanları’na (Homo heidelbergensis) ait. Bizden farklı bir tür olan bu atalarımızın, bu biçimde bir aletler üretebilmiş olması, alet kullanımı için beyinde gerçekleşmesi gerektiği düşünülen bazı anatomik değişimlerin gerekli olmayabileceğini gösteriyor.

Etiyopya'nın Orta Taş Devrine dair kalıntılarını barındırdığı Gademotta bölgesinde bulunan mızrak ucu, 280.000 yaşında. Bu rakam bilinen bütün H. sapiens fosillerinden 85.000 yıl kadar geride. Henüz bulunmamış, yaşça mızrak ucunun bulunduğu zamana daha yakın zamanlarda yaşamış H. sapiens'lerin varlığı da ihtimal dahilinde; fakat olası bir senaryo olarak görülmüyor. Olasılıklar bizden 700.000-200.000 yıl önce yaşamış atalarımızın ilk defa bu mızrak ucunu icat ettiği yönünde.

Kaynak: IFLS

Çıktı Bilgisi: Bu sayfa, Evrim Ağacı yazdırma aracı kullanılarak 20/08/2019 01:01:51 tarihinde oluşturulmuştur. Evrim Ağacı'ndaki içeriklerin tamamı, birden fazla editör tarafından, durmaksızın elden geçirilmekte, güncellenmekte ve geliştirilmektedir. Dolayısıyla bu çıktının alındığı tarihten sonra yapılan güncellemeleri görmek ve bu içeriğin en güncel halini okumak için lütfen şu adrese gidiniz: https://evrimagaci.org/s/4001

“Gözlediğimiz Evren değil, Evren'in bizim sorgulama yöntemimiz sonucunda ortaya döktükleridir.”
Werner Heisenberg