Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Zaman olmadan herhangi bir varlık varlığını sürdürebilir mi? Neden?

105 görüntülenme
Teşekkür (1)
Hatırla (1)
Takip (1)

Madde olarak tanımlanan bir varlık, varoluş sergilemek için boyut denilen zeminlere ihtiyaç duyar fizik evrende. Boyutlar birbirini hem kapsar, hem de içerir. 3 boyut zemininde kendisini küre olarak deneyimleyen bir varlık, 2. boyutta çember olarak deneyimleyecektir. Derinliğini kaybedecektir, ancak varlığını sürdürecektir teorik olarak. 2. boyuttaki çember de, 1. boyutta kendisini nokta olarak deneyimleyecektir.

İşte 4. boyut olan zamana mahkum varlıklar olarak gözlemlediğimiz maddi varlıklar, zaman boyutundan çıktıklarında teorik olarak form değiştirmeleri gerekecektir. Işık hızına ulaşmak, zaman boyutundan çıkmak demek olacağı için, bir kütlenin ışık hızına ulaşması teknik olarak sonsuz enerji gerektirdiği için imkansız olarak görülmektedir. İnsanı oluşturan atomların komple ışık hızına ulaştığını düşünürsek, bu kütlenin kaybı demek olacaktır. Ancak harddiskte yazılı bir bilginin buluta yüklenmesi gibi bir form değişikliği gibi düşünülebilir. Bilinç, zaman boyutunda fizik evrene göre oluştuğu için büyük ihtimalle kapalı olacaktır, ancak varlığın korunumu formun değişimi ile korunacaktır. Foton ve elektron gibi herhangi bir boyuta sahip olmadığı düşünülen parçacıkların buradaki aykırı davranışlarını düşünürsek, başka bir boyuttaki varlık deneyimlerinin bu boyutta kayba uğramış hallerinin olabileceği ihtimalini, olası bir ihtimal olarak düşünmek gerek.

Rölativitenin, mekanda hareketin yapılabilmesi gibi, zamanda da hareketin yapılabilmesi gerekliliğini sorgulatan higgs alanı ve bozonu - kütle etkileşimi, bizim madde olarak tanımladığımız fiziksel yapının oluşumuna neden olan bir etkileşim. Bu etkileşim bir varlığın var olması sağlayan bir mekanizma değil, varlığın higgs alanı - bozonu ile olan etkileşiminin fizik evren - madde olup olmayacağını belirleyen bir yapı. Biliyoruz ki bir çok parçacık maddeyi oluşturmadan bozunuyor. (Elektron proton nötron dışında oluşan, atomu oluşturmayan- maddeye dönüşmeyen parçacıklar)

Varlıktan kastımız fizik evreni referans alan bir varlık tanımı ise, fizik evrene bağlı olarak varlığı kanıtlanamaz (Yazılım olarak harddiskten silinen bilgiler artık yoktur.) Ancak bu YOK OLMAK DEMEK DEĞİLDİR. (Kodlar - yazılım, bulutta varlığını sürdürür.)

Fizik evren - madde temelli varlık sorgulaması yaparsak, kara enerji ve kara madde de sorunlu bir duruma gelir varlık açısından. Bizim referans aldığımız madde, evrenin yaklaşık yüzde 4 ünü oluşturuyor.

268 görüntülenme
Teşekkür (2)

“Vatansever sanat veya vatansever bilim diye bir şey yoktur.”
Johann Wolfgang von Goethe