Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Yurtdışında eğitim bursları için üniversite mi yoksa net ortalaması mı daha önemli?

Üniversitede biyoloji okuyup yurtdışında doktora yapmak istiyorum. Eğer üniversite daha önemli ise üniversite sınavına daha fazla çalışmam lazım, özellikle matematiğe. Ama eğer net ortalaması önemli ise puanına önem vermeyip, eğitim kalitesini göz önünde bulundurarak seçeceğim bir üniversiteye girmeye çalışacağım.

Merhaba Mert,

Bu seni birazcık üzebilir fakat ne yazık ki ikisi de çok önemli.

Saygın üniversitelerden kabul almak istiyorsan saygın bir üniversiteden mezun olman ve mezuniyet notunun yüksek olması gerek.

Olağanüstü durumlar yok mu? Tabii ki var. Çalıştığın bölümde kendini çok geliştirip başarılı projeler ortaya koyarsan ve bu projeler dünya basınında duyulursa geçmişine bakılmadan kabul alacağını söyleyebilirim.

Ama üzülmene gerek yok çünkü çoğu üniversite lisansüstü öğrencilerini bir gelir kaynağı olarak görüyor yani parasını verdikten sonra ortalama bir üniversiteden mezun olan ortalama üstü bir öğrenci olarak çoğu üniversiteden kabul zarfı alacağını söyleyebilirim.

Esenlikler :)

“Şu ana kadar Evrim Kuramı'nı çürütebilen bir argüman var olmadı. Ancak eğer ki bir gün olursa, bunu keşfeden bir bilim insanı olacaktır, bir aptal değil.”