Sorulara Dön
Botanik & Mikoloji

Yeryüzünde açan ilk çiçek orkide mi?

Anonim 0
1,461 görüntülenme
Teşekkür (1)
Hatırla
Takip (1)

Şu anda çiçek veren bitkiler her 10 bitkiden 9’unu oluşturuyor, yani 350 milyon yıl önce ortaya çıkan tohumlu bitkileri alaşağı etmiş durumdalar. Çiçekler için ise evrimsel bir başlangıç noktası bulmak zor, zira çiçek veren bitkiler nadir olarak fosilleşiyor, buna rağmen, en eski çiçek veren bitki 2015 yılında İspanya’da keşfedilmiş ve 130 milyon yıl öncesine tarihlendirilmişti. Bu bitkinin orkide olup-olmamasına kalırsa , bir çok çiçek bu çiçekden evrimlenmiş olduğu düşünülüyor.

Buna rağmen, biliminsanları çiçek veren bitkilerin 250 milyon yıl önce ortaya çıktığını düşünüyor. İlk çiçek hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için Fransa’da bulunan Paris-Sud Üniversitesi’nden 36 kişilik bir araştırma grubu 6 yıl boyunca neredeyse her tür çiçek veren bitkiyi inceleyip, atasal özelliklerini belirlemeye çalıştılar.

Yani en eski çiçekli bitki: Montsechia Vidalii

Bu bitki hakkında PNAS Dergisinden de bilgiler ala bilirsiniz.

Montsechia Vidalii
On Montsechia, an angiospermoid plant from the Lower Cretaceous of Las Hoyas, Spain: new data and interpretations
Montsechia Vidalii ve ondan evrimleşen çiçekler
World Fossil Society
1,347 görüntülenme
Teşekkür (1)

• G. Gömeç. Montsechia Vidalii. (02 Ağustos 2017). Alındığı Tarih: 14 Nisan 2021. Alındığı Yer: Yeşilist | Arşiv Bağlantısı
  • B. Gomez, et al. (2021). Montsechia, An Ancient Aquatic Angiosperm. PNAS, sf: 1. | Arşiv Bağlantısı
  • L. Hoyas. (2011). On Montsechia, An Angiospermoid Plant From The Lower Cretaceous Of Las Hoyas, Spain: New Data And Interpretations. Yayınevi: Yazılmamış. sf: 1-25.

Orkide oldukça kompleks bir çiçek. İlk çiçeğin atası (anjiyosperm yani kapalı tohum oluşturan) olarak Archefructus lionigensis kabul ediliyor. Otsu bir bitki ve çiçeği de oldukça basit. Anjiyospermin özelliği de rüzgar, su gibi taşıyıcılar yerine arı örneğindeki gibi hayvanların polen taşımaya katkısını sağlıyor olması.

Sorulara Dön