Yeni Soru Sor
Sorulara Dön
Meryem Nur Çam
1,240 UP
Üye

Yazmış olduğum fantastik kitapta yabancı bir gezgenden bahsediyorum ama nasıl yazmam gerektiği konusunda karar veremedim. Yardımcı olabilir misiniiz?

Mesela şey düşünüyorum. Gezegenimin güneşe olan uzaklığı veya yıldızlar, diğer gök cisimleri gibi şeylerden bahsetmeli miyim? Bunlardan bahsederken nasıl tutarlı olabilirim?
Emir Bayar
bence

bence betimleyerek ve herkesin anlayabileceği şekilde anlatabilirsin. ben okusam betimlenmesini isterdim. güneşe olan uzaklığını au şeklinde bilimsel değil de güneşinin o dünyadan nasıl göründüğünü, onun yüzeydeki etkilerini söyleyebilirsin. diğer gök cisimleri ve yıldızları da o dünyadan nasıl göründüğünü betimlemek ve dünyamızdan farklarını anlatmak da bence okuyucuyla güzel bir bağ kurmanısağlayacak cünkü hepimiz hayatımız boyunca dünya yüzeyinde yaşadık ve bi şekilde ilişkili hissedebiliriz.

Koralp Erin
Astrofizik meraklısı...

Fantastik bir hikaye anlatıyorsan ve gökyüzünü betimlemenin konuya çok bir faydası yoksa, kısaca geçiştirebilirsin.

Bunun yanında bilimkurguysa hikayen, konuya hiç katkısı olmasa bile, bulunduğun ortamı çok iyi tasvir etmeni öneririm. Başka bir gezegende bulunmanın bile bilimkurgu olduğunu unutma.

Mn Doctor
Astrofizik delisi

Benim fikrimce gezegenin içerisinde olup-bitenler senin hayal gücüne kalmış. Mesela o gezegendeki canlılar, insanlar, yaratıklar ve s. Gezegenin dışı ile açıklama yapmak gerekirse, burada bir az fizik kurallarına uyman gerekicek. Mesela sorunda güneşe yakınlıkdan bahs etmişsin. Eğer ki gezegenin güneşe yakın olucaksa çok sıcak, uzak olucaksa çok soğuk olmalı.(Tabi başka galaksiler de ola bilir). Gezegenine, galaksine kendin istediyin gibi isimler koya bilirsin, galaksilerarası yolculukdan yaza bilirsin ve s. Ve ya gezegenindeki ormanlar, su gibi diğer faktörlerden yaza bilirsin. Ve bu durumlara göre gezegendeki canlıların nasıl bir hayat yaşadığını vurgulaman lazım. Mesela yer çekimi gibi fizik kurallarından da yaz bilirsin. Yerçekimine göre canlıların gezegende haraketleri nasıl: yavaş mı, yoksa yerçekimi az diye 5 metre yukarıya zıplayarak mı yürüyorlar? Tabi fizik kuralları deyince de işi fazla abartmamak lazım, çünkü kitap sıkıcı ola bilir. Sadece basit fizik kurallarını eklemek bence o kadar da kötü olmaz. Tabi böyle bir kitap yazmak için kapsamlı araştırma yapmak gerekir. Çünkü biz kendi gezegenimizde yaşayarak kendi gezegenimizin kurallarına uyuyoruz. Başka bir gezegenden yazacaksan o gezegene göre yeni kurallar yaratmak gerekicek. Ya da belki senin gezegenin bütün fizik kurallarını alt-üst edicek bir gezegen olucak? Yeni fizik kuralları... Neden olmasın? Bunlar hepsi senin hayal gücüne kalmış artık

Yıldızsız Gökyüzü
Ben de şu an bir fantastik bir kitap yazıyorum.

Eğer bahsedeceğin şeyler kitapta önemli şeylerse bence yazmalısın. Mesela gezegen yıldızına çok yakındır. Bazı canlılar için bu kötü bir şeydir,güneşten kaçıyorlardır ama bazı canlılar bundan yararlanıyordur,enerji üretiyordur. Eğer mesela gezegenin yıldızına olan uzaklığı hikaye için önemli bilgiler değilse bazı okurlar bu bilgilerin sadece yazılmak için yazıldığını düşünebilirler. Ama bazı okurlar için kitabın dünyasını daha fazla detaylandırabilir.

Maria Maria
Bende farklı gezegenlerin bulunduğu bir kitap yazıyorum

Gezegenini öncelikle betimlemelisin. Örneğin kitabın Anıtkabirde geçse okur etrafın nasıl göründüğünü kafasında canlandirabilir. Ama sen bambaşka bir gezegenden bahsediyorsun. O yüzden betimleme önemli aynı zamanda gezegenin dünyaya çok da benzemesin o zaman bir özelliği kalmaz. Mesela bu gezegende insanların yaşam tarzları faklı olabilir. Ama bütün bu bilgileri birden vermemen gerek. Yani bilgileri yeri ve zamanına göre ver. Mesela bir şehre yeni taşıdığına önce etrafı incelersin sen de aynısını yap önce gezegene ilk gelindiğinde gördüğümüz manzarayı betimle. Aynı şekilde taşındığını şehirde yeni insanlarla tanışınca onların senin alıştığından daha farklı kültürleri olabilir. Seni yemeğe davet ettiklerinde sorfa adaları farklıdir bunu görürsün. Örneğin Adanada sarı ışık yoktur bunu Adanaya gittikten sonra fark edersin. Veya insanlarının giyinmiş tarzı daha farklıdir. Dediğim gibi bunları yaşayarak görürsün. Tabii kitabında bambaşka bir dünyadan bahsediyoruz. Daha büyük farklılıkların olmalı. Yani örneğin gezegeninde hiç ağaç yoktur, veya sarı gövdeli ağaçlar vardır. Veya elma gibi bir meyve vardır ama daha yumuşak ve bu meyveyi ikiye ayirdiginda içinde hareket eden solucan gibi şeyler vardır. Ama bu hareket eden şeyleri meyveyi yerken yemezsen meyve zehirli bir meyve olur. Yani bunu anlatırken dünyadan nesneler kullanarak anlatırsın, elma büyüklüğünde kırmızı ama sert olmayan bir meyve vardı. Denemek için kestigimde içinde solucanlar gibi hareket eden şeyler gördüm. Ben o hareket eden şeyleri kesip atacakken beni durdurdular ve meyvenin onlarla yenilmesi gerektiğini eğer. Onlar ile yemezsen zehirli olacağını söylediler gibi diyebilirsin.