Puan Ver
Puan Ver

Yayılan radyasyonu enerjiye çevirebilir miyiz?

Bir videoda chernobyl bölgesinde radyasyondan enerji üreten mantarların evrimleştiğini duymuştum. Linkini koyduğum başka videoda adam radyasyon yiyip kendi iç enerjisini üreten mantarlardan bahsediyor. Böyle bir teknoloji tasarlanabilir mi?

Radyasyon yüksek enerji taşıyan Gamma parçacıklarıdır (her radyoaktif kaynak Gamma yaymaz bazıları alfa ve beta parçacıkları da yayar). Bu parçacıklar taşıdığı yüksek enerjiye sahip olduklarından ve parçacıkların girişkenlikleri fazla olduğundan durdurulması zordur. Ama bu parçacıklar doğada bazı maddeler ile etkileşime girerler. Bunlara sintilatör madde denir. Sintilatör maddeler yüksek enerjili atom altı parçacıklar ile etkileşime girerek sintilasyon (ışıldama) olusturular. Parçacıklar bu maddeden geçtikleri zaman enerjilerinin bir kısmı ile maddede foton meydana getirirler. Yani radyasyonu başka bir enerjiye çevirmek mümkündür ama girişkenlikleri çok yüksek olduğundan radyasyonu durduracak maddeler az bulunması ve maliyeti yüksek olduğundan pek verimli olmaz.

“Eğer bir nesil cehaletin mutluluk olduğunu sanarak yetişirse, bir sonraki nesil cehaletini bile fark edemeyecektir. Çünkü bilginin ne olduğunu bilmeyecektir.”
Ursula K. LeGuin