Sorulara Dön
Sahtebilim & Şüphecilik

Wifi'ın zararlı olmadığını aileme nasıl açıklayabilirim?

Annem facebook gruplarını keşfettiğnden beri hep bir şeyleri kısıtlamaya başladı. Bu "büyük oyun"ları gören annem her akşam wifi'ın fişini çekmeye başladı. Sebebi radyasyon yayması. Onu nasıl ikna edebilirim. Facebook bataklığına batmış durumda. Ve evet aşının içinde çip olduğuna da inanıyor 😞

Wi-Fi, bir tür enerji olan elektromanyetik radyasyon yoluyla veri gönderir. Radyasyon, elektromanyetik alanlar (EMF'ler) adı verilen alanlar yaratır .

Wi-Fi'den gelen radyasyonun kanser gibi sağlık sorunlarına neden olduğuna dair endişeler var. Ancak şu anda insanlarda bilinen herhangi bir sağlık riski bulunmamaktadır.

Şu anda, bu sorunun kesin bir cevabı yok. Bunun nedeni, Wi-Fi'nin veya genel olarak EMF'lerin doğrudan kansere neden olduğunu gösteren sağlam bir kanıt olmamasıdır.

2011 yılında, Dünya Sağlık Örgütü'nün Uluslararası Kanser Araştırmaları Ajansı (IARC) , EMF'lerin “muhtemelen insanlar için kanserojen” olduğunu belirtti. Etiket, EMF'ler ve kanserle ilgili çalışmaları değerlendiren 30 bilim insanı tarafından oluşturuldu.

EMF'leri ve kanseri içeren çalışmalar çelişkilidir. Örneğin, 2017 araştırma incelemesine göre , kablosuz cihazlardan gelen EMF'ler, bir tür beyin tümörü olan glioma riskini artırıyor. Ancak 2018'de yapılan bir araştırma , EMF'ler ve beyin tümörleri arasında net bir ilişki olmadığını belirtiyor.

Detaylı bilgi için burayı okuyabilirsiniz. Ona bakarsak güneşte radyasyon yayıyor bu konuda Evrim Ağacı'nın bir videosu var onu izletebilirsiniz isterseniz. Her okuduğu bilgiyi doğru olarak kabul etmemesini söyleyebilirsiniz ve bilimsel düşünceyi anlatmaya çalışabilirsiniz ona.Yeni Teknolojilere karşı olan cahil insanların uydurmaları hep bunlar 5g komplo teorileri,wifi radyasyon yayıyor vb. şeyler.Bunuda okuyabilirsiniz isterseniz ve buna.

Sorulara Dön