Evrim Ağacı Logo Evrim AğacıSoru & Cevap
Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

War of the worlds'deki gibi bir uzaylı istilası olsaydı yine uzaylıların sonu bu filmdeki gibi mi olurdu?

Mikroskobik canlılar aslında çok mu güçlü?

Başka bir sistemden, gezegenimize gelebilecek kadar teknolojiye sahip bir medeniyet, aynı zamanda geldiklerinde kendilerini gezegenimizin düşmanca ortamından da rahatlıkla koruyabilirler. Biz bile, Ay'a gittiğimizde kendimizi o ölümcül ortamdan koruyabiliyorsak, bizden daha zeki canlılar gezegenimize gelirlerse, hayatta kalmayı da başarabilirler.

Soruna gelirsek; evet, mikroskobik canlılar çok güçlü olmasalar da tehlikeliler. Şu anda bütün dünyayı neredeyse eve kapatan şey de bir mikroskobik canlı sonuçta ama bu gezegendeki canlıları etkileyen bakteri ve virüsler büyük ihtimalle, başka sistemden gezegenimize gelen bir ziyaretçiyi etkilemeyecektir. Gezegenin canlıları yine bu gezegende evrimleşmiş canlılar ile etkileşim halindedir, DNA'larımız az çok birbirine benzer ama dışarıdan gelen başka bir organizma onlar için yabancı olacaktır. Hatta karşılaştığımız yabancılar karbon temelli bile olmayabilir. Bir bilgisayar virüsü ile insan arasındaki uçurum gibi, bizim virüslerimiz de, onlar için bir şey ifade etmeyebilir. Bazı bitki virüslerinin, hayvan ve insanlar için zararsız olması gibi.

Yabancı bir gezegeni ziyaret etmeden önce ilk düşüneceğiniz şey, gezegenin kütle çekimi ve atmosferidir. Çünkü bize düşman olan diğer öğelerden; toksik ortam, mikroskobik yaşam veya saldırgan canlılar gibi etmenlerden kendimizi koruyabilsek bile; kütle çekimi ve atmosferden kendimizi koruyamayız. Düşük kütle çekimi ve seyrek atmosfer bizim için sıkıntı olmaz, sonuçta kendi atmosfer basıncımızı ve oksijenimizi kıyafetimizde taşıyoruz ve bu bizi mikroskobik canlılardan da korur. Oysa yüksek kütle çekimi veya kalın ve yoğun atmosferli bir gezegen bizim için ölümcül olur. Venüs, Dünya ile hemen hemen aynı kütlede olmasına rağmen yoğun atmosfer ve ısı yüzünden ayak basamayacağımız kadar tehlikeli bir gezegendir.

Puan Ver

“Geleceğimizi en çok tehdit eden şey umursamazlıktır.”