Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Virüsler neden dış ortamlarda aktivitesini yitirir?

Corona virüs para üzerinde 2 gün yaşar vs haberleri görüyoruz, bildiğim kadarı ile virüsler cansız sayılan varlıklar ve aktif olabilmek için beslenmeye ihtiyaçları yok o zaman ortam sıcaklığı uygun ise ve dış etki olmazsa corona virüs para veya herhangi bir zemin üzerinde hep aktif kalmaz mı?

öncelikle virüslerin canlı veya cansız olduğu bilim dünyası tarafından tam olarak söylenemiyor görüş ayrılıkları var.Bu yüzden yaşamın kıyısında ki organizmalar diyoruz.Virüsler DNA ve RNA sını çevreleyen protein tabakasından ibarettir. konak hücreye girmeden üreyemezler çünkü metabolizmaları yoktur.bölünerek çoğalamadıkları için konak hücre ararlar. girdikleri hücre ise bir müddet sonra ölür. virüsler,içine yerleşip onu üreme amacıyla kullanacağı bir hücre bulamadığı zaman "Kristal" bir yapıya dönüşür. Bu şekilde virüs tıpkı havada süzülen bir toz zerreciği gibi bir partikül halinde doğada serbest olarak dolanır. Ta ki canlı bir hücreye rast gelip onu üreme amacıyla kullanıncaya kadar.Virüsler hücre bulmadıkça aktif olmaz. bir varlığın aktif olabilmesi için canlı olması gerekir.

Puan Ver

Virüsler, canlı hücrelerin dışında üreyemezler ve metabolik aktivite gösteremezler. Bu ve bunun gibi birkaç sebep yüzünden virüsler, canlı olarak kabul edilmez fakat bu konu hala tartışılmaktadır.

Virüslerin inaktive olması ise, canlı hücrelere girme veya canlılarda çoğalma yeteneklerini kaybetmeleri olayıdır. Bu durumda, virüsler hücre dışındayken kendilerini onaramazlar. Bu durum virüslerin dış ortamda belli bir süre sonra inaktive olmasına yol açar. UV ışınları, sıcaklık, çözücü maddeler gibi etkenler; virüslerin nükleik asitlerine veya tutunma proteinlerine zarar verebilir. Dış ortamda virüslere zarar verebilecek birçok madde vardır ve bunları engellemek neredeyse mümkün değildir. Belli yüzeylerde belli süre aktif kalabilirler tarzı haberlerin sebebi budur. Kendilerine hiç zarar verilmeyecek durumlarda virüslerin aktivasyonlarını devam ettirmeleri olasıdır.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Bilim dolu günler dilerim, sağlıcakla kalın.

Puan Ver

1. Science Alert Coronavirüsün yüzeylerde yaşam süresiyle ilgili.
  2. Vikipedi Virüslerle ilgili genel bilgi.

“Ahlaklı bir birey, geçmişteki hareketleri ve güdüleri üzerine kafa yorup, bazılarını doğru bulup diğerlerini kınayabilen kişidir.”