Sorulara Dön
Jaco Ta.
Üye

Var olduğu iddia edilen Dünya dışı zeki yaşam formlarına dair bilimsel doğrular nelerdir?

Var olduklarına dair elimizde somut bilgi ve deliller mevcut mudur? İnternette bu konuda çok fazla spekülasyon, komplo teorisi vs var. Kısaca bilgi kirliliği... Halk tabiriyle "uzaylıların" varlığına işaret eden bilimsel araştırma mevcut mudur?
Toprak Mühendisi

Var olduğu iddia edilen demişsiniz ama aslında ortada resmi bir iddia var denemez. Bugüne kadar hiç bir bilimsel otoritenin uzaylıların varlığına dair bir iddiada bulunduğunu görmedik. İddialar hep, en azından bu konuda herhangi bir ciddiyeti ya da saygınlığı olmayan kaynaklardan geliyor.

Ve gerçekten de yok. Evrende, dünya dışı herhangi bir yerde canlılık bulunduğuna dair herhangi bir veri yok. O nedenle bu konuda bir iddiada bulunmak da aslında pek mümkün ve ikna edici değil.

Koralp Erin
Astrofizik meraklısı...

Bırak dünya dışı akıllı yaşamı, dünya dışı yaşamı keşfedemedik bile. Dünya dışında, canlı organik hiç bir ize rastlamadık. Tabi ki bilimsel araştırmalar var, en bilineni SETI Projesi. Radyo teleskopları yardımı ile dünya dışı akıllı yaşam sinyali arıyor.

Optik teleskoplar ile, dünya dışı yaşam keşfetmemiz oldukça zor çünkü bakacağımız mesafeler çok uzak ve o kadar gelişmiş teleskoplarımız yok. Radyo teleskopları nispeten daha makul. Aradığımız şey bir sinyal ve doğal olarak çok çok uzaklardan bile gelse yakalayabiliriz.

Tüm Reklamları Kapat

Sıkıntı şu; henüz Ay dışında hiç bir gezegene ayak basamadık, dolayısı ile araştırmalarımız çok kısıtlı. Enstrümanlarımıza güveniyoruz fakat onlar da çok uzağa gidemediler. Güneş sistemi dışını neredeyse hiç bilmiyoruz. Optik teleskopların görüş mesafesi kısa, radyo teleskopları ise ortada bir sinyal varsa ve yakalayacak kadar şanslıysak bir işe yarayacağı için, henüz dünya dışı yaşamı arama konusunda bebek sayılırız.

Sorulara Dön
Kırmızı Gören Boğalar Neden Sinirleniyor?
Spiderman Gerçek Olabilir mi?
Bilmeden Sahip Olabileceğiniz 10 Anormal Özellik!
Batarya Gizemi: Modern Piller Nasıl Çalışıyor ve Neden Bu Kadar Az Gidiyor?
Gizemli
Gizemli "Benford Yasası", Seçim Hilelerini İspatlamakta Nasıl Kullanılır?