Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Uzaydan dünyayı gözlemleyip geçmişi izlemek mümkün mü?

Biliyoruz ki gökyüzüne baktığımızda aslında geçmişe bakıyoruz, yıldızlardan çıkan fotonların bize geliş süresinden ötürü. Çok çok gelişmiş şuan var olmayan bir teleskop ile uzaydan belli bir mesafeden dünyaya baktığımızda geçmisi izleyebilir miyiz? Bu bir zaman yolculuğu sayılır mı?

Mesala Dünyadan 1 milyon ışık yılı ötede olsaydık ve çok gelişmiş teleskoplarla baksaydık dünyanın 1 milyon yıl önceki halini görürdük ancak dünyadan 1 milyon ışık yılı uzaklaşmak 1 milyon yıldan daha fazla sürer ve dünyada o kadar gelişmiş teleskoplar yok. Ve zaman yolculuğu sayılıp sayılmayacağını bilemem. Umarım yardımcı olmuşumdur :D

1. ışık hızı ışk hızını geçemeyiz bu yüzden 1milyon yıldan uzun sürer

“İnsan, inanmak isteyen bir hayvan türüdür; inanmak zorundadır. Eğer inancı için sağlam bir kanıt bulamıyorsa, sözde kanıtlarla kendini tatmin edecektir.”