Puan Ver
Puan Ver

Uzayda insan dışı bir tür değil de, başka bir insan popülasyonu bulma ihtimalimiz var mı?

Evren'de uzaylılar olarak insan-dışı varlıklar arıyoruz. Amerika kıtası bulunana kadar da, diğer kıtalarda yaşayan insanlar dünya'da sadece kendilerinin yaşadığını düşünüyordu. Amerika kıtası keşfedilince tek olmadıklarını anladılar. Dünyalılar olarak uzay boyutunda bir 'amerika kıtası' bulabilir miyiz?

Uzayda insanlar bulmamızın 2 sebebi olabilir;1- Biz insanlardan bazıları gizlice uzaya çıkmış olduğunu varsayıp onları bulabiliriz.2- Uzak bir yerlerde bizimki gibi bir gezegende bizim gibi canlılar evrimleşmiş olabilir.Öncelikle 1. öncülü inceleyelim. Birincil öncül bugünlük bildiğimiz kadarıyla olamaz. Uzay çalışmalarının daha yeni yeni güçlenmeye başladığı bir devirde uzaya çıkıp koloni kuran bir ülke veya grup şuanlık bilmiyoruz.

2. öncülü ele alalım. Uzak bir yerlerde tıpkı bizim gibi insanlar evrimleşebilir mi? Cevap: Neden olmasın. Belki bizim tıpa tıp aynımız insanlar evrimleşmiş olabilir. Fakat bunun olabilirmesi için oradaki evrimsel ilerleyiş ile bizim geçmişteki evrimsel ilerleyişimizin aynı olması gerekir. Ve bunun olma olasılığı rakamlarla ifade edilemeyecek kadar küçüktür. Bu kadar küçük bir olasılığın olma ihtimali vardır. Fakat değerimiz çok küçük olduğundan bunun gerçekleşmediğini varsayıyoruz.Bunların dışında daha farklı alternatif sebepler yoktur. Bu yüzden uzayda insan bulma olasılığımızın olduğunu ama çok küçük olduğundan olmadığını varsaydığımızı söyleyebilirim.

“Günümüzde biyologların ilgilendiği en heyecan verici ve merkezi soruların neredeyse tamamı, onların hangi evrim mekanizmalarıyla gerçekleştiği ile ilgilidir.”
Sue Barnes