Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Uzay'ın kütlesi artarsa ne olur?

Diyelim ki uzayın kütlesi x kg olsun. Bu kütleye evrende ki her şey dahil yıldızlar insanlar okyanuslar vs. Sonuçta bunların içinde ki atomlar evrenin başından beri var. Yani hem geçmişte ve gelecekte evrenin kütlesi hep sabit olacak. Şimdi biraz bilim kurgu düşünelim paralel bir evren olduğunu varsayalım. O paralel evrenden bir miktar kütlenin bizim evrenimize geldiğini varsayalım , sizce ne olur? Sonuçta evren en baştan beri hep sabit bir kütleye sahip. Bu kütle artışının, azalışının sonuçları

Aslında evrenin kütlesi sabit değil sürekli değişiyor. Örneğin güneşte her saniye yaklaşık 4 milyon ton kütle nükleer reaksiyonlar ile enerjiye dönüşüyor. Evrenin bir yerlerinde mutlaka enerjinin kütleye dönüşmesi de söz konusudur.

Evrenin kütlesindeki değişimin çok büyük sonuçları olabilir. Hatta evrenin toplam kütlesi sabit kalsa bile o kütlenin evren içindeki dağılımının değişmesi de çok büyük sonuçlara yol açabilir. Evrendeki bütün gök cisimleri birbirine kütleçekimi uygular. Ancak evrende çok fazla cisim olduğu için bu cisimlerden bir tanesinin yok olmasının nasıl bir değişime yol açacağını hesaplamak kolay değildir. En basitinden şunu söyleyebiliriz, güneş sisteminin merkezinde yer alan güneşin kütlesi sürekli azaldığı için belirli bir zaman sonra güneş sisteminin dagilacaktır. Elbette bütün evren ölçeğinde bakıldığında, genele etkisinin ne kadar büyük olacağını söylemek kolay değil. Aynı mantık evrenin bir yerlerinde aniden ortaya çıkan büyük bir kütlenin nasıl bir değişime yol açacağı konusunda da geçerli.

Puan Ver

“Gözleme dayalı sahalarda şans sadece hazırlıklı zihinlerden yanadır.”