Sorulara Dön
Fizik & Kuantum

Uv ışığın enerjisi düşürülerek kalıcı bir görünür ışık elde edebilir miyiz? Eğer böyle bir şey mümkünse açığa çıkan enerji ne tür bir enerji?

Elektromanyetik dalgaları onların bir takım özelliklerine göre sınıflandırıyoruz. Bunlar gama ışınlarından, radyo dalgalarına kadar gidiyor. Bizim gözle gördüğümüz aralığı ise bu nedenle "görünür bölge" olarak adlandırıyoruz.

Bunların hepsi foton, sadece dalga boyları (dolayısıyla frekansları) farklı. Bir fotonun enerjisi de onun frekansıyla alakalı olduğundan dolayı, frekansın değişimi onun enerjisini de değiştirir.

Örneğin kütle çekimsel kırmızıya kayma nedeniyle, büyük kütleli bir cisimden kurtularak gelen yüksek enerjili bir foton, bize ulaştığında daha düşük enerjilidir. Dolayısıyla foton yolda enerjisinin bir kısmını kaybeder. Bu durum evrenin genişlemesi sırasında da olur. Peki kaybolan enerjiye ne olur? Bu kozmolojide çok klasik bir sorudur ve herkesten farklı şekilde cevaplar duyabilirsiniz.

Bu noktada enerjinin korunumunun ne olduğunu iyi anlamak önemli. Konunun kapsamı çok uzun olacağından ve epey de önce sorulduğundan ötürü ilgilileri için bağlantılar bırakıyorum.

• Wikipedia. Noether's Theorem. (16 Aralık 2020). Alındığı Tarih: 16 Aralık 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı