Yeni Soru Sor

1,558 görüntülenme
  • Soruyu Takip Et
Gökdeniz Sağlam
Bilim Anlatıcısıyım

Şahsi fikrim bahsettiğiniz alanlar ile Türkiye arasında bir mukayese yapmamak olacaktır. Bende size bir şey sorayım;

Türkiyede pilot olmak mantıklı mıdır? Bu sorunun Türkiye ile bir alakası yok, temel soru Pilot olmak mantıklı mı, artık bu dünyada pilot olunur mu?

Dolayısı ile "Türkiyede fizik, çekirdek fiziği, astrofizik, kozmoloji vb. alanlarla ilgilenmek mantıklı mıdır?" Son derece mantıklıdır, fizik bilimin en temel dallarından birisi hatta bilimin kendisidir. Böyle bir işle ilgilenmek, akademik kariyer geliştirmek demek bence muazzam bir şey. Konunun Türkiye ile alakalı olan asıl kısmına gelecek olursak, bu bahsedilen alanlardaki akademik kariyerini nasıl planladığındır? Hangi üniversiteleri, üniversite eğitim sürecin. Üniversite sonrası yüksek lisans, doktora vs. vs. bunları iyi planlayarak yoluna çıkmak zorundasın. Türkiye sanayi alanında her ne kadar gelişmiş bir ülke olmasada gelecek gelişmişlikten ibaret. Sen bahsettiğim akademik yolculuğunu bitirene kadar Türkiye ve Dünya değişmiş ve bilime dahada muhtaç kalmış olacaktır.

Fatimə Məmmədzadə
Üniversite öğrencisi

Fizik, çekirdek fiziği, astrofizik ve kozmoloji gibi alanlar Türkiye'de giderek daha fazla önem kazanıyor. Bu alanlarda yapılan bilimsel çalışmalar, teknolojik ve endüstriyel gelişmelere katkıda bulunmanın yanı sıra temel bilimde de önemli ilerlemelere sebep olabilir. Üniversiteler ve araştırma enstitüleri, bu disiplinlerde çalışmak isteyenlere geniş imkanlar sunmakta ve çeşitli projelerle araştırmacıları desteklemektedir. Ayrıca, Türkiye'de uzay ve havacılık alanındaki yatırımların artması, astrofizik ve kozmolojiye olan ilgiyi daha da artırmıştır. Uzay araştırmaları, yerel uzay ajansları ve uluslararası işbirlikleri sayesinde önemli bir potansiyele sahiptir. Bu bağlamda, uzay ve astronomi bilimleriyle ilgili çalışmalara katılmak, gelecekteki uzay keşifleri ve teknolojik gelişmelerin bir parçası olma şansı sunabilir.

Sonuç olarak, Türkiye'de fiziksel bilimlere olan ilgi ve yatırımların artması, bu alanlarda kariyer yapmayı düşünenlere geniş perspektifler sunmaktadır. Ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel ağlarla entegre olma fırsatı, bu disiplinlerdeki uzmanların daha geniş bir bilim topluluğuyla etkileşimde bulunmalarını sağlar.

Mehemmed Hesenzade
Siyaset bilimi öğrencisi

Kendi şahsi fikrimi belirteceğim.

Dalınız ne olursa olsun, ister fizik ister biyoloji ve ya benim gibi fizik meraklısı bir siyaset öğrencisi, bilim yapmak mantıklıdır. Nerede olursak olalım, en iyi üniversitelerde veya ortalama bir üniversitede bile olursak kendimizi geliştirmeli ve tabiatı tefekkür etmeye yani bilim yapmaya çalışmaliyız.

Türkiyede mantıklımı sorusunun cevabına gelirsek, senin, Türkiyenin ortalama bir üniversitesinde veya odtü gibi üst düzey bir üniversitede olman bile çok şey değiştirmez, kendini geliştirmeye çalışıp, ingilizce öğrenip, ek kaynaklardan yardım alıp ve alanında iyi olmaya çalışmalısın. Alanında iyi olursan ki fizik bilimleri okumak istediğin için akademi istediğini tahmin ediyorum, her türlü ilerlersin.

Tüm Reklamları Kapat

Amerikan üniversitelerinin profesorlerinin çok büyük bir kısmının Hindistanlilar tarafından doldurulduğuna düsünürsek , Türkiyede okumanın mantıklı olup olmadığınin cevabının kendin olduğunu görürsun. Ne yapacaksın? Kendini geliştirip iyi bir bilim insanımi olmak istiyorsun? o zaman nerede okuduğun farketmez.

Bence sadece kendini geliştirmeye ve gelecek için, insanliğa hizmet etmeye çalişmalısın. En azından ben böyle yapacağım.

Saygılarımla..

Görkem Yıldırım
Öğrenciyim

Türkiye'de fizik, çekirdek fiziği, astrofizik, kozmoloji gibi alanlarda ilgi duymak ve bu alanlarda kariyer yapmak kesinlikle mantıklı olabilir. Türkiye'de bu konularda çalışan ve araştırmalar yapan birçok bilim insanı ve akademisyen bulunmaktadır. Ülkede birçok üniversitenin fizik bölümleri bu konularda eğitim ve araştırma imkanları sunmaktadır.

Fizik, evrenin temel yasalarını anlama ve açıklama amacı güden bir bilim dalıdır. Çekirdek fiziği, atom çekirdekleri ve temel parçacıkların davranışlarıyla ilgilenirken, astrofizik ve kozmoloji evrenin büyük ölçekli yapısını ve evrimini anlamak için çalışır. Bu alanlar, temel bilimsel soruları anlamak ve evrenin işleyişini keşfetmek adına heyecan verici fırsatlar sunar.

Türkiye'deki üniversitelerin fizik bölümleri, lisans, yüksek lisans ve doktora düzeyinde bu alanlarda eğitim ve araştırma imkanları sağlar. Ayrıca, Türkiye'de TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) gibi kurumlar da bu alandaki araştırmaları destekler.

Tüm Reklamları Kapat

Ancak, bu alanda bir kariyer yapmadan önce, ilgilenilen konulara yönelik yetenekleri ve ilgisi değerlendirilmeli, eğitim ve kariyer hedefleri belirlenmeli, ve Türkiye'deki olanaklar gözden geçirilmelidir. Ayrıca, bu alandaki araştırmalara katılan uzmanlar ve akademisyenlerle iletişim kurarak deneyimlerini paylaşmalarını sağlamak da faydalı olabilir.

Emre Atalı
Araştırmacı.

Evet, Türkiye'de fizik, çekirdek fiziği, astrofizik, kozmoloji gibi bilim alanlarına duyulan ilgi ve bu alandaki çalışmalara katılma çabaları oldukça mantıklıdır. Türkiye'de bu alanlarda birçok üniversite, enstitü ve araştırma merkezi bulunmaktadır. Bu kurumlar, öğrencilere ve araştırmacılara geniş bir eğitim ve araştırma olanakları sunmaktadır.

Özellikle, Türkiye'deki üniversitelerin fizik, astronomi, uzay bilimleri gibi ilgili bölümleri, bu disiplinlerde güçlü bir akademik kadro ve altyapıya sahiptir. Lisans, yüksek lisans ve doktora programları aracılığıyla öğrencilere bu alanlarda derinlemesine bilgi edinme imkanı tanımaktadır.

Ayrıca, Türkiye'de faaliyet gösteren TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) gibi kuruluşlar ve ulusal uzay ajansı, bu alanlarda projeler yürütmekte ve araştırmacılara destek sağlamaktadır.

Tüm Reklamları Kapat

Bu bağlamda, Türkiye'de fizik ve uzay bilimleriyle ilgilenmek, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde birçok fırsata erişim sağlayabilir.