Sorulara Dön
Genel ve Kategorisiz

Türkiye de biyoloji derslerinde evrimi doğru düzgün anlatmak için akademisyenlerimizin bir çalışması var mı?

Ben lisede evrime dair bir şey görmedim keza ortaokulda öyle ortaokulda adaptasyonla beraber üstünkörü anlatıldı geçildi bu nedenle jenerasyonumdan çoğu kişi evrimi yalan yahut saçma sapan bir şeymiş gibi görmekte bunun önüne geçebilmek adına biyoloji derslerinde bir düzenleme çalışması yapılmakta mı?

Öncelikle bu konu hakkında birçok makaleye ulaşabilirsiniz biyoloji öğretmen adaylarının evrim öğretimi niyetleri veya öğretmenlerin/öğretmen adaylarının evrim öğretimi niyetleri adı altındaki makalelerden bunlara ulaşabilirsiniz. Fen bilgisi öğretmenliği 4. sınıf öğrencisi olarak şöyle söyleyebilirim arkadaşlarım arasında ben de dahil birçoğumuz evrim hakkında fazla bir şey bilmiyorduk ancak ortaokul (lise) dönemlerinde darwin, lamarck, doğal seçilim vb. kavramlardan bahsedildiğini hatırlıyorum. Bu konu genelde okulun son zamanlarında işlendiği için fazla üzerinde durulmuyordu. Mesela Astronomi konusu da öyleydi ama şu an ilk konularda yer almakta. Lisans (üniversite) öğrenimimizde evrim adı altında bu dersi aldık ve evrim hakkında birçok (bizi şaşırtan) bilgilere sahip olduk.

Birçok öğretmen adayı veya öğretmenler gerek toplum yüzünden gerekse inançları yüzünden evrime sıcak bakmıyor ancak evrim ve inancı bir arada tutmak büyük bir hata. Evrim bir düşüncedir inanç değildir.

Sorulara Dön