Sorulara Dön
Varsayımsal & Hipotetik

Teknoloji geliştikçe ışık hızıyla seyahat etmek mümkün olacak mı acaba?

Teşekkür
Hatırla
Takip

Aslında hayır, neredeyse demek daha doğru olur. 3 farklı şekilde neredeyse ışık hızına ulaşmak mümkün. O yöntemler şunlar:

1) Elektromanyetik Alanlar

2) Manyetik Patlamalar

3) Dalga-Parçacık Etkileşimleri

Şimdi daha yakından bakalım

1) Elektromanyetik Alanlar

Parçacıkları göreceli hızlara hızlandıran süreçlerin çoğu elektromanyetik alanlarla çalışır - mıknatısları buzdolabınızda tutan aynı kuvvet. Aynı madalyonun iki yüzü gibi iki bileşen, elektrik ve manyetik alanlar, parçacıkları evren boyunca göreli hızlarda fırlatmak için birlikte çalışır.

Özünde, elektromanyetik alanlar yüklü parçacıkları hızlandırır çünkü parçacıklar, kütle çekiminin kütleye sahip nesneleri çekmesine benzer şekilde, onları iten bir elektromanyetik alanda bir kuvvet hissederler. Doğru koşullarda, elektromanyetik alanlar parçacıkları ışığa yakın hızda hızlandırabilir.

Dünya'da, laboratuarlardaki parçacıkları hızlandırmak için elektrik alanları genellikle daha küçük ölçeklerde kullanılır. Büyük Hadron Çarpıştırıcısı ve Fermilab gibi parçacık hızlandırıcılar, yüklü parçacıkları ışık hızının% 99,999999896'sına kadar hızlandırmak için darbeli elektromanyetik alanlar kullanır. Bu hızlarda, parçacıklar muazzam miktarda enerjiye sahip çarpışmalar oluşturmak için bir araya getirilebilir. Bu, bilim adamlarının temel parçacıkları aramasına ve Büyük Patlama'dan sonraki saniyenin ilk kesirlerinde evrenin nasıl olduğunu anlamasına olanak tanır.

2) Manyetik Patlamalar

Manyetik alanlar uzayda her yerde, Dünya'yı çevreliyor ve güneş sistemini kapsıyor. Hatta tarlaların etrafında dönen yüklü parçacıkları uzayda hareket ederek yönlendirirler.

Bu manyetik alanlar birbiriyle karşılaştığında, birbirine karışabilir. Kesişen çizgiler arasındaki gerilim çok arttığında, çizgiler patlayarak kopar ve manyetik yeniden bağlanma olarak bilinen bir süreçte yeniden hizalanır. Bir bölgenin manyetik alanındaki hızlı değişim elektrik alanları yaratır ve bu da tüm bağlı yüklü parçacıkların yüksek hızlarda fırlatılmasına neden olur. Bilim adamları manyetik yeniden bağlanmanın parçacıkların - örneğin Güneş'ten gelen yüklü parçacıkların sabit akışı olan güneş rüzgârının - göreceli hızlara hızlandırılmasının bir yolu olduğundan şüpheleniyorlar.

Bu hızlı parçacıklar ayrıca gezegenlerin yakınında çeşitli yan etkiler yaratır. Manyetik yeniden bağlantı, Güneş'in manyetik alanının Dünya'nın manyetosferine, yani koruyucu manyetik ortamına doğru ittiği noktalarda yakınımızda gerçekleşir. Dünyanın Güneş'e bakan tarafında manyetik yeniden bağlantı oluştuğunda, parçacıklar Dünya'nın üst atmosferine fırlatılarak auroraları kıvılcımlandırabilirler. Jüpiter ve Satürn gibi diğer gezegenlerde de manyetik yeniden bağlantının, biraz farklı şekillerde olsa da sorumlu olduğu düşünülüyor.

NASA'nın Manyetosferik Çok Ölçekli uzay aracı, manyetik yeniden bağlantının tüm yönlerini anlamaya odaklanmak için tasarlandı ve inşa edildi. Dört özdeş uzay aracını kullanan görev, hareket halindeyken manyetik yeniden bağlanmayı yakalamak için Dünya'nın etrafında uçuyor. Analiz edilen verilerin sonuçları, bilim insanlarının Dünya çevresinde ve evrende göreli hızlarda parçacık ivmesini anlamalarına yardımcı olabilir.

3) Dalga-Parçacık Etkileşimleri

Parçacıklar, dalga-parçacık etkileşimleri adı verilen elektromanyetik dalgalarla etkileşimlerle hızlandırılabilir. Elektromanyetik dalgalar çarpıştığında alanları sıkışabilir. Dalgalar arasında ileri geri sıçrayan yüklü parçacıklar, birleşen iki duvar arasında sıçrayan bir topa benzer enerji kazanabilir.

Bu tür etkileşimler, Dünya'ya yakın uzayda sürekli olarak meydana gelir ve parçacıkları uzay aracı ve uzaydaki uydulardaki elektroniklere zarar verebilecek hızlara yükseltmekten sorumludur. Van Allen Probları gibi NASA görevleri, bilim insanlarının dalga-parçacık etkileşimlerini anlamalarına yardımcı oluyor.

Dalga-parçacık etkileşimlerinin, güneş sistemimizin dışından kaynaklanan bazı kozmik ışınları hızlandırmaktan da sorumlu olduğu düşünülmektedir. Bir süpernova patlamasından sonra, patlama dalgası adı verilen sıcak, yoğun bir sıkıştırılmış gaz kabuğu yıldız çekirdeğinden uzağa fırlatılır. Manyetik alanlar ve yüklü parçacıklarla dolu olan bu kabarcıklardaki dalga-parçacık etkileşimleri, ışık hızının% 99,6'sı ile yüksek enerjili kozmik ışınlar fırlatabilir. Dalga-parçacık etkileşimleri, güneş rüzgârını ve Güneş'ten gelen kozmik ışınları hızlandırmaktan da kısmen sorumlu olabilir.

Teşekkür