Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Tekillik nedir? Karadeliğe düşen madde nereye gider?

Tekillik tam manasıyla nedir? Ve karadeliğin tekilliğine düşen madde nereye gider? Fizik yasaları gereği maddenin kaybolmaması lazım, olay ufkunu geçip tekilliğe ulaşan maddeye ne olur?

Tekillik, uzayzaman da bulunan çok küçük bir alanda çok yoğun oranda kütle bulunması sonucu, kütleçekiminin sonsuz olduğu noktaya verilen isimdir.

Karadeliğe gelirsek, bunun hakkında bir çok teori var. Ama genel olarak kabul gören; karadeliğe giren maddenin bilgisinin bir kısmı veya tamamının olay ufkunda saklanması, kalanın ise enerji olarak atılmasıdır.

Puan Ver

Tekillik, kütleçekim ve etkilerinin sonsuz olduğu bir nokatadır. Bir karadeliğin özünde tekillik vardır.

''Kara delik dışarıya parçacıklar ve ışınım verirken kütle kaybedecektir. Bu kara deliğin küçülmesine ve parçacıkları daha hızlı olarak dışarıya yollanmasına yol açacaktır. Sonunda sıfır kütleye inecek ve tamamen ortadan kaybolacaktır. O zaman kara deliğin içine düşen, aralarında uzay gemilerinin de bulunabileceği cisimlere ne olur? Benim son çalışmalarıma göre bunun yanıtı, onların kendilerine ait küçük bir bebek evrene gittikleridir. Evrenimizin bizim bulunduğumuz bölgesinden, küçük, kendi kendini taşıyan bir evren dallanır. Bu bebek evren tekrar bizim uzay-zaman bölgemize katılabilir. Katılırsa bize oluşan ve daha sonra buharlaşan bir başka kara delik olarak görünür.Bir kara deliğin içine düşen parçacıklar diğer kara delik tarafından yayılan parçacıklar olarak görünür ve bunun tersi de doğrudur.''     Stephen Hawking, Kara Delikler Ve Bebek Evrenler

Puan Ver

“İnsanlar kitabımın 10 sene içinde unutulacağını söylüyor. Belki de... Ancak destek olan prestijli bilim insanlarına bakarak söyleyebilirim ki, konunun kendisi unutulmayacaktır.”