Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Spor yaparken kas hücrelerinde neler olur?

Kas yapmak tam olarak nedir?

Teşekkür (2)
Hatırla
Takip

Kas yapmak, yani mevcut olan bir kası geliştirmek ve büyütmek ise bu hipertrofi anlamına gelir.

Eğer var olan liflere yeni liflerin eklenmesi, yani kas lifi sayısındaki artış ise hiperplaza olarak bilinir.

Kas kaybı ya da kas erimesi ise atrofi anlamına gelir.

Kaslar antrenmanlarda karşılaştığı dirence daha verimli yanıt verebilmek adına büyümeye ve gelişmeye başlarlar. Tıpkı evrim geçirmek gibi, siz ne kadar zorlarsanız onlar da bu zorluğa karşı koyabilmek için gelişir ve güçlenirler. Muhteşem değil mi ?

Bilim adamları hipertrofiyi ikiye ayırırlar:

Sarkoplazmik hipertrofi kas hücreleri içindeki sarkoplazmik sıvının miktarını artırarak kası büyütür.

Sarkomer hipertrofi (miyofibril hipertrofi) ise kasılan proteinleri artırarak kası büyütür.

Kasın gelişmesi için o kadar çok etken vardır ki, yani bir tek şöyle yaparsak kas gelişir diyemeyiz. Kas nasıl gelişir, daha detaylı bilgi için fitness programı rehberine bakmanızı önerebilirim.

Teşekkür (2)

Merhabalar Atahan

Kas yapmak aslında kasları kucuk capta yırtmaktır. Kası zorlarsın, kaslarda cok ufak çapta yırtılmalar meydana gelir, vucut bu yırtılmalar proteinle doldurur ve yeni oluşan kas bir onceki halinden daha dayanıklı ve guclu olur. Cunku onarıldıgı zaman hucrelerde daha fazla yapı malzemesi olur, bu sayede grevini daha iyi hale getirirler. Hucrelere protein girince şişer ve sertleşirler ve biz buna kas yapmak deriz.

Teşekkür (3)

“Ne yazık ki, kemiklerin aksine, davranışlar fosilleşmemektedir.”
Richard Leakey