Sorulara Dön
Ali Osman Aydın
1,340 UP
Üye

sizce en gerekli ve/veya en iyi bilim hangisidir?

birden fazla da yazabilirsiniz benim yaptığım gibi sıralama da yapabilirsiniz, tartışalım. benim sıralamam 1- fizik/ bilgisayar bilimleri 2- matematik 3- ekonomi/ psikoloji /: tam karar veremedim
Tüm Reklamları Kapat

Her bir bilimin birbirinden destek aldığını, bundan dolayı da kesin bir şey söylemenin çok zor olduğunu düşünüyorum. Ama sanırsam neredeyse her şeyin temelini attığını düşündüğüm matematik bilimi en önemlisi.

Krononot⁸

İnsan türünün, evreni bir bütün olarak algılayacak zihinsel kapasiteye ulaşması çok zaman alacağı için, BİLGİyi disiplinlere ayırarak ele almakta, farklı açılardan uzmanlaşarak anlamaya çalışmaktadır.

Anlama açısından disiplinlerin hepsi aynı amaca hizmet ettiği için, önem odaklı bir hiyerarşi sistemi söz konusu değildir. Bu disiplinler, insan için ayrıdır. Gerçekte böyle bir ayrım yoktur.

Tüm Reklamları Kapat

Kişiler kendi dallarında uzmanlaşarak, ortak bilgi havuzunu besler ve kendi uzman olmadığı alanların bilgisini de ortak havuzdan alabilir. Bu açıdan kişisel olarak her ne kadar -daha önemli- olarak nitelendirdiğimiz disiplinler olsa da, hepsi birbirine bağlı ve birbirini beslemekte.

Gerçekliğin doğasını tanımak açısından en önemli bilim bence fiziktir. Ancak fiziği anlamak için matematik veya matematiksel mantık da gereklidir belli ölçüde. Bu yüzden ikinci sıraya matematiği koyuyorum. Üçüncü sıraya kavram ve dil konusunda gelebilecek dil bilimlerini koyuyorum. Çünkü bir şeyi doğru anlamak için insanın kullandığı dile dair inceliklerine dair iyi bir perspektif sahibi olması gerekir. Bu ilk grup anlaşılınca kişi ilgi alanlarına göre diğer herhangi bir bilimle ilgilenebilir. Çünkü gerçekliğin doğasını anlamadan oluşacak bir zihin yapısı bence her zaman büyük hata payı taşır hangi konuda olursa olsun.

Bilindiği üzere insan zihni kendi veri tabanına göre bilgiyi değerlendiririr. Bu yüzden gerçekliğin doğasına, evrene, yaşama dair doğal bir perspektif edinmeden bir çok konuda bilginin rasyonel anlaşılabileceğini zor görüyorum. Çünkü rasyonelligi belirleyen şey evrenin bize sunduklarını dikkate almaktır. Yoksa insan dusunselligi herşeyi istediği gibi kabul edebilir ve öylece de kendi gercekligini oluşturabilir. Ancak evren bize neler anlatıyor bu en önemli şey. Bu yüzden fizik bence en önemli bilim.

Gül Özbakır
2,615 UP
Yok

1 - Matematik 2-Fizik 3-Piskoloji olmalı bence çünkü bildiğimiz dünyanın kurallarını fizikle öğrenip matematikle ifade ediyoruz.Piskoloji ise bizim günlük yaşamımızdaki eğilimlerimizi ve davranışlarımızı inceliyor.

1-matematik 2-iktisat 3-ekonometri 4-fizik 5-sosyoloji. Bence matematik, fizigin ve kodlamanın olduğun gibi çoğu bilim dalının dilidir. Matematik olmadan bu bilim dallarının temelsiz kalacağını düşünüyorum.