Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Sistemde %100 verimlilikten bahsedilemezken evrende %100 verimlilikten bahsedilebilir mi?

Ve bu sorunun cevabının termodinamik yasalarıyla herhangi bir açıklaması var mıdır?

Anonim 1
Hatırla (1)
Takip

Yapı olarak evren, termodinamik ilkelerin 2. olan entropinin hüküm sürdüğü bir alan. Bu da, düzensizliğin (olasılıkların) artmasını garantiler.

Bütün sistemler, enerji kullanırken düzenli enerjiyi düzensiz hale getirerek işler. Yani aldığı enerjiyi harcarken, yüksek oranda tükenmesine ya da dönüşmesine neden olur.

Biyolojik organizmalar da birer düzenli enerji harab edicisi gibi çalışırlar. Enerji döngüsü, entropiye karşı direnç yöntemi. Ancak çok harcamaya neden olmakta ve kayıp ve dağılma çok yoğundur. Bu nedenle hangi sistem çalışırsa çalışsın, entropiye yenilmek onun için mutlaktır - kaçınılmazdır.

Geçmişte bir çok araştırmacı, bedava enerji mekanizmaları üzerine deneyler yaptı. Çoğu, bu yolla yönetimlerden para sızdırdı. Hepsinin hileleri kısa sürede anlaşıldı. Çünkü hiçbir sistem %100 verimle çalışamazdı.

Teşekkür (1)

Bildiğim kadarıyla hayır, bahsedilemez. Çünkü termodinamik yasaları gereği düzensizlik sürekli olarak artar. Bu evrenin ta kendisi için de geçerlidir, evrenin kendi düzeni de sürekli olarak bozulur, düzensizliği artar. Bu da veriminin %100'den daha düşük olduğu anlamına gelir.

Teşekkür (1)

1. Vikipedi Vikipedi'nin entropi başlıklı makalesi.

“İstikrar çok önemlidir. Bırakmaya zorlanmadığınız müddetçe asla bırakmamalısınız.”