Sorulara Dön
Sevgi Düşkün
4,618 UP
Üye

Serbest düşme hareketi hakkında teorik bilgi nedir?

Fizik ödevim varda hoca araştırın demişti ben de buraya güvenerek sormak istedim. Teorik bilgileri benimle paylaşır mısınız? Konu serbest düşme hareketinin incelenmesi ve yerçekimi ivmesinin bulunması.
Doğaç Çağdaş Çelebi
Fizik okumak isteyen birisi
  • Serbest düşme hiç bir kuvvet uygulamadan potansiyel enerjisi olan maddeyi serbest bırakmamızdır.
  • Bıraktığımız anda üzerine sadece yerçekimi ivmesi (kütle çekim) etki eder.
  • Bu yerçekimi Dünya'da yaklaşık 10'dur.
  • Yani kütlesinin önemi olmaksızın bir nesneyi serbest bırakırsak ve yere çarpma hızını 40 m/s2 olarak ölçersek anlarız ki 4 saniye havada kalmış (4 saniye boyunca yerçekimi ivmesi etki etmiş)
  • Formül olarak v=g.t diyebiliriz (v=hız, g=gravitasyon sabiti, t=zaman)
  • Bu formülden yararlanarak herhangi bir gezegende serbest düşme yaparsak: Diyelim ki 10 saniye boyunca havada kaldı ve yere çarpma hızı 50m/s2 bu durumda 50=g.10 yaparak yerçekimini 5 olarak bulabiliriz.

Bıraktığım kaynakta farklı gezegenlerde aynı değerleri girerek karşılaştırma yapabilirsin.[1]

Ayrıca makaleye de göz atman daha detaylı anlamanı sağlayabilir.[1]

Tüm Reklamları Kapat

1. Anatoly Zolotkov. Serbest Düşme Hesaplayıcısı: Hız, Zaman Ve Mesafe. Alındığı Tarih: 4 Kasım 2022. Alındığı Yer: Translators cafe | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Yeni Yapay Zeka
Yeni Yapay Zeka "Sora", YouTube'un Sonu Olabilir mi?
Filler Neden Farelerden Korkar?
Büyünün Çalışıp Çalışmadığını Nasıl Anlarsınız?
Yıldırım Topu: Bulutlardan Gelen Gizemli Elektrik Topu!