Puan Ver
Puan Ver

Sdd ve hdd bellek boyutları neye bağlıdır?

Favorilerime Ekle
Sonra Cevapla
Takip Et

Merhaba,

HDD teknolojisinden kastınız içinde dönen manyetik diskler olan kalıcı bellekler ise; okuyucu/yazıcı kafanın elektrik düzeyi ile veri yazılabilen metal yüzey bulunur. SSD teknolojisi, telefonlarda sıkça kullandığımız microSD kart denilen elektronik devrelerdeki hücrelere veri okuma/yazma işlemlerini sağlayan kalıcı belleklerdir. Bu nedenle HDD tarafında, disk yüzeyinin yoğunluğu ve disk sayısı arttıkça dosya alanı ve fiziksel boyut artar. SSD tarafında ise elektronik devrelere artık kuantum fiziği ile veri depolamak mümkün olduğu düşünülürse, bir atom düzeyinde bile büyük veri saklanabilir. Bu nedenle SSD diskler dosya alanı ve fiziksel kapladığı alan olarak çok küçüktür. SSD bellekler, HDD metal disklerinden daha az yer kaplar ve disk dönüşü hızına göre elektronik yazım hızı daha yüksektir.

İyi bilişimler.

Favorilerime Ekle

1. SSD vs HDD
  2. Hard Disk Drive (HDD) vs Solid State Drive (SSD): What’s the Diff? Ayrıntılı karşılaştırma tablosu var

“Ölüm bir mühendislik problemidir.”
Bart Kosko