Sorulara Dön
Ömer Avcı
2,906 UP
Üye

Sayısal zekamı nasıl geliştirebilirim?

Ben bir 8. Sınıf öğrencisi olarak matematik, fizik ve kimya gibi derslere merak sardım, her ne kadar anlamasam da seviyorum. Ama matematik ile ilgili sıkıntılarım var. Ben bu sorunu ortadan kaldırmak istiyorum. Kısacası sayısal zekamı nasil geliştirebilirim?
Düşünür

matematik yapamıyorsan yeterince soru çözmüyorsun demektir. yani matematik öyle ultra zor bir şey değildir. matematik yada geometri, sana verilen ipuçlarını doğru bir şekilde kullanarak sonuca ulaşmaktır. bunun için fazlasıyla soru çözmen, farklı soru tiplerini deneyimlemen gerekir.

sayısal zekayı arttırmaya gelince, sürekli bulmaca çöz. kesinlikle mantığını geliştirirsin, youtube da bu konuda her gün video paylaşan türkçe yada ingilizce bir sürü kanal var. cevaplarına bakmadan kendin çözmeyi dene, sonra cevapla karşılaştır. satranç yada dama gibi strateji oyunları oynayabilirsin. ki bu strateji oyunları bilgisayardan da olabilir. kitap okumayı da arttırman gerekiyor. kitap okuyan insanlar, olaylar arasındaki bağlantıyı çok güzel kurarlar, kavrama yetenekleri güçlüdür.

youtube kanalı önerim = MindYourDecisions

Tunç kurt matematik

daha aklıma gelmedi ama illaki vardır :D

Ahmet Hasan Zengin
Öğrenciyim. Ben de LGS sınavına girdim, deneyimim var.

Konuyu zorlama. Not ve net için değil öğrenmek için öğren. Bilimsel kanallardan ders dinle. Başta Evrim Ağacı, sonra Kurzgesagt ve Khan Akademi izleyebilirsin. (Ücretsiz) Özellikle Khan Akademi'nin sitesine bak. Konuyu tam anlamadan soru pek fazla çözme. Sürekli soru sor (Neden 2⁰ 1? yada Neden 2'li sarmal kromozomlar var? 3 yok mu?) diye sorabilirsin.

Umarım yardımcı olmuştur...

Sorulara Dön
Uzayda
Uzayda "Aşağı" Yön Ne Tarafta?
Hediye Almanın Gerçek Amacı Gerdek mi?!
Ay'daki Bayrağı Teleskopla Görebilir miyiz?