Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Protein 15 milyar yılda oluşabilir mi?

15 milyar yıllık evrende protein tesadufen oluşması cok düşük müdür? Yoksa evrenin 15 milyar yıllık omru bir protein icin yetmez mi? Denemelerin sayısı ne kadar olmali?

Olasılık matematiği, bazen insanları kavranması zor durumlarla baş başa bırakabiliyor. Örneğin, bir bozuk parayı 1 metrekarelik bir alana attığımızda paranın merkezinin bu alandaki herhangi bir noktaya gelme olasılığın diğer noktalara gelme olasılığıyla aynı olması gerekir fakat sonsuz nokta olduğundan teorik olarak bu olasılık 1/sonsuz, yani 0'dır. Oysaki 0 olmamalıdır çünkü daha önce attığımız bir noktayı ele alırsak, o noktaya gelme olasılığı deneysel olarak vardır.

Tıpkı bu örnekteki gibi teorikte çok çok düşük veya 0 gibi gözükse de gerçek hayatta proteinin oluşma olasılığı vardır. Bunun için farklı bir yaklaşımda da bulunabiliriz. Evrende milyarlarca gezegen var, ki milyar kavramı gerçeğinin yanında çok çok az kalıyor, ve bu gezegenlerin her birinde proteinin meydana gelme olasılığı olduğundan aslında hiçbirinde meydana gelmemesi de gezegen sayısı arttıkça olasılık olarak gittikçe düşüyor. Bunun içine paralel evrenlerin gerçek olma olasılığı da eklenirse aslında proteinin bu sonsuz evrenler içindeki bir evrende, milyarlarca galaksinin birinde, onun içindeki milyarca yıldızın etrafındaki gezegenlerin birinde oluşma ihtimali o kadar da düşük değil.

Eğer çok detaylı bakarsak evrendeki herhangi bir atomun o an bulunduğu noktada olma olasılığı çok çok çok düşüktür fakat bu o noktada olmasına engel değildir. Benzer şekilde eğer proteinin oluşma ihtimali az önce bahsettiğim milyarlarca gezegene rağmen çok çok düşükse, bu yine de oluşmuş olmasına engel değildir.

Puan Ver

• Yazar Yok. Evrim Ağacının Bu Konuyla Alakalı Olduğunu Düşündüğüm Bir Videosu. (06 Ağustos 2020). Alındığı Tarih: 06 Ağustos 2020. Alındığı Yer: Bağlantı | Arşiv Bağlantısı

“Uzay yolculuğunu sıradanlaştıramayan bir tür, diğer hayvanlardan üstün olamaz.”