Puan Ver
Puan Ver

Petrol nasıl oluşuyor?

Petrolün temel bir şekilde ifade edilebilecek kalıplaşmış bir kimyasal özelliği bulunmamakla birlikte farklı hidrokarbon yoğunluğunda oluşabilmektedir. Dünya üzerinde bulunan petrol yataklarının tamamı bulundukları coğrafyaya göre farklı özellikler göstermektedir. Örneğin; ABD’nin sahip olduğu petrol hidrokarbon bakımından zengin içerikliyken, Rusya petrolü ağır kokulu ve naften zengin içeriklidir. Her ne kadar insanlar petrolün karadaki canlıların fosilleşmesi ile oluştuğunu düşünse de aslında petrol, denizde yaşayan “bitkilerin” ve hayvanların çürümesiyle oluşan bir mineral yağdır. Hayvan ve bitki kalıntılarının çürümesinin ardından belirli bir yoğunlukta ve kalınlıkta tabakalar halinde “milyonlarca yıl” boyunca kaldıktan sonra bu tabaka içerisinde yalnızca mineral yağlar kalır. Ağır çamur ve kaya tabakalarının altında milyonlarca yıl boyunca kalan bu bitki ve hayvan kalıntıları, petrol veya doğalgaza dönüşmektedir.

“Sıradan insanların sıradışı olmayı seçebileceklerini düşünüyorum.”