Sorulara Dön
Evrim & Abiyogenez

Penguenler evrimsel süreçten nasıl etkilenmiştir?

Diğer canlılar gibi evrimleşme söz konusu mudur?

Teşekkür
Hatırla
Takip

Penguenlerin evrimsel tarihi iyi araştırılmıştır ve evrimsel biyocoğrafyanın bir vitrini niteliğindedir. Herhangi bir türün penguen kemiklerinin boyutları çok çeşitlilik göstermesine ve birkaç iyi örnek bilinmesine rağmen, birçok tarih öncesi formun alfa taksonomisi hala arzulanan çok şey bırakmaktadır. Penguen tarihöncesi hakkında bazı ufuklar açan makaleler 2005'ten beri yayınlanmaktadır; yaşayan cinslerin evrimi şimdiye kadar çözülmüş sayılabilir.

Bazal penguenler, (güney) Yeni Zelanda ve Antarktika'daki Byrd Land'in genel bölgesinde bir yerde Kretase-Paleojen nesli tükenme olayı sırasında yaşadılar. Plaka tektoniği nedeniyle, bu alanlar o zamanlar bugünün 4.000 kilometre (2.500 mil) yerine 1.500 kilometreden (930 mil) daha azdı. Penguenlerin en son ortak atası ve onların kardeşleri kabaca Kampaniyen-Maastrihtiyen sınırına, yaklaşık 70-68 mya'ya tarihlenebilir. Doğrudan (yani fosil) kanıtların yokluğunda mümkün olduğu kadar kesin olarak söylenebilecek şey, Kretase'nin sonunda penguen soyunun, morfolojik olarak çok daha az olmakla birlikte, evrimsel olarak çok farklı olması gerektiğidir; Uçamayan kuşlar, ortalamanın altında dağılma yeteneklerinden dolayı kitlesel yok oluşların ilk aşamasını izleyen trofik ağların bozulmasına karşı genel olarak düşük dirençli oldukları için, o dönemde henüz tamamen uçamayan olmadıkları oldukça muhtemeldir (ayrıca bkz.Uçmayan karabatak)

Birkaç kaynak ekledim, yararlı olabilir.

Sorulara Dön