Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Pcr hangi alanlarda kullanılır?

Pcr ın kullanıldığı ve kullanılamadığı durumlara örnek verebilir misiniz?

Anonim 1
Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

PCR, herhangi bir organizmaya ait genomik DNA’ daki özgül bölgelerin çoğaltılmasını ( amplifikasyonunu ) sağlayan basit ama çok başarılı bir in vitro DNA sentezi yöntemidir. PCR; DNA molekülünün milyonlarca hatta milyarlarca kopyasını kısa zamanda yapan bir tekniktir.

PCR:

DNA’ nın dizi analizi ve DNA haritalamasında

Genetik hastalık teşhisinde ( orak hücre anemisi, kistik fibrozis, fragile X sendromu, AIDS, lösemi v.b. )

DNA parmak analizinde

İnsan evrimi araştırmalarında

İnsan Genom Projesi’ndeki araştırmalarda

Allellik dizi varyasyonlarının gösterilebilmesi ile doku transplantasyonu için doku tipinin belirlenmesinde

Adli tıp örneklerinin genetik tiplendirilmesi ( analık babalık tayini )

Tarımda ( tohum saflığının belirlenmesi )

Sistematik ve evolüsyon çalışmalarında ( doğadaki çeşitli canlı türlerinin tanısı, türler arasındaki polimorfizmin belirlenmesinde )

Hatta Mısır’daki mumyalardan DNA klonlaması gibi alanlarda kullanılır.

Kullanılmadığı alana bir örnek vermek zor olur ama eğer yukarıda belirtilen yöntemler gibi DNA veya DNA'daki özgül bölge çoğaltımını gerektirmeyen herhangi bir durumda PCR kullanımına da gerek yoktur.

Teşekkür (2)

“Bazıları insanın gezegenimizdeki en tehlikeli hayvan olduğunu söyler. Bu kişilerin hiç kızgın bir kedi görmedikleri açıktır.”
Lillian Johnson