Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Pandalar neden siyah-beyazdır? Evrimsel süreçte neden bu renklerde olmuştur yararı ne?

Teşekkür (1)
Hatırla
Takip

Dev panda'nın kendine özgü siyah-beyaz kürkü onu gezegendeki en tanınmış hayvanlardan biri yapar. Ama neden bu eşsiz renklendirmeye sahip?

Bilim adamları artık hem karda hem de gölgede yırtıcılardan saklanmak için söylüyorlar. Dahası, bir pandanın gözlerinin etrafındaki büyük siyah daireler diğer pandaların onu tanımasına yardımcı olabilir.

Bölümün profesörü Tim Caro, "Dev pandanın neden bu kadar çarpıcı bir renklendirmeye sahip olduğunu anlamak, biyolojide ele alınması zor olan uzun zamandır devam eden bir sorun olmuştur, çünkü neredeyse hiçbir memeli bu görünüme sahip değil, benzetmeleri zorlaştırıyor" Davis, California Üniversitesi'nde Yaban Hayatı, Balık ve Koruma Biyolojisi Bölümü'nden yaptığı açıklamada , dedi .

Caro ve meslektaşları araştırmak için, pandaların ve 39 alt ayı türü de dahil olmak üzere 195 diğer etobur türün fotoğraflarına baktılar. Daha sonra, bu hayvanların vücutlarının her bir bölgesindeki renklendirmeyi not ettiler ve onları panda'nın vücudunun bölgeleriyle karşılaştırdılar.

Caro, "Çalışmadaki atılım, vücudun her bir parçasına bağımsız bir alan olarak muamele etmekti." Dedi.

Araştırma ekibi, amaçlarını anlamak için koyu renkli tüylü alanları farklı ekolojik ve davranışsal değişkenlerle eşleştirmeye çalıştı.

Birçok karşılaştırmadan geçtikten sonra, araştırmacılar dev pandanın ( Ailuropoda melanoleuca ) beyaz yüzünün - yüzü, boynu, karnı ve kıçının - karda saklanmasına yardımcı olduğunu belirlediler. Aksine, siyah kolları ve bacakları gölgelerin içinde saklanmasına yardımcı oluyorlar.

Panda'nın beyaz-siyah renklendirmesi , bir hayvanın işaretlerinin vücudunun şekliyle uyuşmadığı bir tür kamuflaj olan sıcaklık düzenlemesine veya yıkıcı renklenmeye dahil değildi. Ayrıca panda'nın gözlerinin etrafındaki koyu halkaların parlamayı azaltmaya yardımcı olduğuna dair kanıt bulamadılar.

Panda'nın renklendirilmesinin kısıtlı diyetinin bir sonucu olması mümkündür. Pandalar neredeyse sadece bambu yemek için bilinir. Ancak, mBio dergisinde 2015 yılında yapılan bir araştırmada, sert bitkinin verimli bir şekilde sindirilmesi için bağırsak bakterileri bulunmuyor. Daha ziyade, pandaların etçil ayı atalarını anımsatan bağırsak bakterileri vardır .

Panda ve meslektaşları, pandaların bu kadar az beslenmesini ve kalorileri bambuda çiğnemeleri nedeniyle, kış aylarında kış uykusuna girecek kadar yağ depolayamadıklarını söyledi. Bu nedenle, pandalar, daha fazla bambu bulmak için uzun mesafelerde ve karlı dağlardan tropikal ormanlara kadar farklı habitatlarda dolaşarak yıl boyunca aktif kalmalıdır.

Araştırmacılar, 28 Şubat'ta dergide çevrimiçi olarak yayınlanan çalışmada, dev panda her bir arka planla yeteri kadar hızlı bir şekilde eriyemediğini… uzlaşan beyaz ve siyah bir pelaj [kürk] geliştirdiğini öneriyoruz.

Ancak, pandanın başındaki siyah işaretlerin avcılardan saklanmak için değil, iletişim kurmak için kullanıldığını söylediler . Caro, ayıların siyah kulaklarının saldırganlığı yırtıcılara bir uyarı olarak ifade etmesine yardımcı olabileceğini söyledi. Dahası, koyu göz lekeleri pandaların birbirlerini tanımasına yardımcı olabilir veya panda rakiplerine karşı düşmanlık gösterebilir.

Kaliforniya Eyalet Üniversitesi, biyoloji profesörü yardımcı biyoloji profesörü Ted Stankowich, "Bu gerçekten ekibimiz tarafından binlerce görüntü bulma ve puanlama ve resim başına 10'dan fazla alanı 20'den fazla renkte puanlama ile bir Herkül çabasıydı." Beach, açıklamada söyledi. Diyerek şöyle devam etti: "Bazen en basit sorulara neyin benzediğini cevaplamak yüzlerce saat zor iş gerektirir: Panda neden siyah ve beyaz ?

Teşekkür (1)

1. livescience.com Pandalar neden siyah beyazdır n? adlı makaleden kopyala yapıştır yaptım , çeviride bir sorun yoktur umarım .

“Benim için Evren'i anlamak, bir sanrıda ısrarcı olmaktan çok daha iyidir. O sanrı ne kadar rahatlatıcı ve tatmin edici olursa olsun...”