Sorulara Dön
Biyoloji & Genetik

Ölünce bedenimiz toprağa mı dönüşür?

Topraktan geldik toprağa döneceğiz gibi bir deyim var. İnsan bedeni öldükten sonra ne oluyor? Toprak mı oluyor?

Dünya'daki yaşamın temeli olan karbon, fosfor ve azot gibi tüm canlıların büyümek ve gelişmek için ihtiyaç duyduğu besin maddeleri ekosistemlerde sınırlı miktarda bulunmaktadır. Yaşamın devamını sağlamak için bu maddeler sürekli olarak yeniden kullanılmalı ve geri dönüştürülmelidir.

Ayrışmanın ardından cesedin altındaki toprak, çevredeki ekosisteme göre yüksek konsantrasyonda besin içerecektir. Ancak çevreye salınan besinlerin tamamı toprakta ve bitkilerde kalmaz. Ölü hayvanın (bir insan, fare veya karga olsun) içerdiği besinler ve enerji yeniden kullanılır, nefes alan -canlı- böceklerce yeniden paketlenir.

Bu böcekler bir cesetle beslenmeyi tamamladıklarında, ekosistemlerin üretken üyeleri olmaya devam ettikleri daha geniş bir ortama dağılırlar. Aynı böcekler, evlerimizdeki meyvelerin oluşması sürecinde bitkilerin tozlaşmasına, böcek yiyen hayvanların (yarasalar gibi) karınlarını doldurmasına yardımcı olur ve diğer ölü organizmaların da ayrışması sürecine katılırlar. Ve yaşam kendini yeniden ve yeniden canlandırır...