Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver
Puan Ver

Normal grip semptomlari gosteren birisi ayni zamanda covid-19 virusu ile enfekte olursa sonuc iki kat agirlasacak midir?

Su anda griple ugrasiyorum ve diger salginlarin bulasmasini istemiyorum

Temel olarak burun,boğaz,bronşları ve daha ender olarak akciğerleri etkileyen influenza virüsüne bağlı olarak ortaya çıkan gribal enfeksiyonlarda vücudumuz bağışıklık sisteminin gelişmişliğine bağlı olarak bu virüsler ile savaşır.Pek tabii virüsler zorunlu hücre içi parazit oldukları için insan vücüdunda bir hücreye DNA sını yollayarak çoğalır ve bu yüzden insan bu süreç boyunca bitkin düşer.Aynı zamanda dışarıdan gelecek başka bir hastalığa karşı daha savunmasızlaşır.Bu sebepten ötürü diyebiliriz ki evet,bu gribal enfeksiyon üzerine başka bir tip enfeksiyon ile daha enfekte olursak iyileşme süreci ve bu savaş epey zorlaşır.Tabii ki 2 kat 3 kat gibi bir yorum yapılamaz, bu az önce de belirttiğimiz gibi vücudunun bağışıklık sistemine bağlıdır.Virüslerin çalışma mekanizmasını daha detaylı anlamak için okuyabilirsiniz.

1. influenzavırusA Characterisation InfluenzavırusA Characteristation

“Çocuklarınıza 'ne' düşünmeyi değil, 'nasıl' düşünmeyi öğretmelisiniz.”
Margeret Mead