Sorulara Dön

Non-teist olduğumu aileme nasıl açıklayabilirim?

Ailem bayağı muhafazakar bir aile ve ben 4 5 aylık bir süreden sonra bana en yatkın düşüncenin agnostiklik olduğunu düşündüm. Bunu aileme nasıl açıklarım ? Veya açıklamalı mıyım ? Daha yaşım küçük onlara bağımlı yaşıyorum sizce nasıl ne yapabilirim ?
Soruyu Soranın Seçtiği Cevap
Düşünür

inanç denilen şey, kulla tanrı arasındadır. hiç kimse hiç kimseye inanç yüzünden açıklama yapma yada inancına karışma hakkı yoktur. ailende dahil, hiç bir şeyi açıklamak zorunda değilsin. ben yıllardır inanmıyorum ve bu inanmadığımı aileme açıklama gereği görmüyorum :)

eğer gerçekten açıklamak istiyorsan yavaş yavaş sindire sindire bunu ailene kabullendirip anlatmalısın. mesela cuma namazına gitmemekle başla, bir açıklama yapma sadece gitmek istemediğini söyle zorla götürcek halleri yok sonuçta. ramazan ayında oruç tutma, konuşmanda ve cümlelerinde Allah kelimesi daha az geçsin, dini konuşmalardan yavaş yavaş uzaklaş. ateist gibi yaşayan bir Müslüman gibi görün. sonuçta bu "ateist gibi yaşayan müslüman" günümüzde çok yaygın ve normal bir tutum. vakti geldiğini hissettiğinde açıklarsın.

Tüm Reklamları Kapat

yaşım küçük demişsin, bu daha öğrenecek ve deneyimleyeceğin çok şey var demektir. araştırmalarına devam et, farklı kaynakları oku, farklı düşüncedeki insanları dinle, belki tövbe edip tekrar müslümanlığa geri dönersin, hemen bir sonuca varmamanı tavsiye ederim.

Turkiye Uzay
turkiye uzay

Ailene agnostik, ateist vb olduğunu açıklamak zorunda değilsin. Ben Allah'a , zeusa, meleklere, cinlere, peygamberlere inanmam, ama bunu gidipte aileme açıklamam. Evrim konusunu soran olursa olabilirde, olmayabilirde derim.

Mesela çalıştığım yerde arkadaşların hepsi cuma namazına gider ben gitmem. Neden gitmediğimi soran olursa gitmek istemiyorum derim. Fakat onlarla ateistlik üzerine, deistlik, agnostiklik, evrim üzerine tartışmam. Çünki iş sorunu olur.

Tüm Reklamları Kapat

Türkiye olarak daha bu şartlara hazır değil. Aylık 5.000 tl maaş alıp asgari ücretliye haline şükret diyen 140.000 tane din görevlisi adı verilen kişilerle zaten internetden uğraşıyoruz. Gerçek yaşamda ise ise milletin çoğu ilkokulu zor bitirmiş sen bu adama evrimi, biyolojiyi, fiziği, kimyayı, matematiği, uzayı, galaksiler, gezegenleri vb anlatamazsın. Anca o da internete girecek bu konuları araştırıcak ve bir sonuç çıkaracak. O da 5-6 senesini bulur.

Farklı bir isimle internete gir, düşüncelerini, fikirlerini yaz. Ailene hiç bir şey açıklamak zorunda değilsin. Yani ailene ben agnostiğim şu düşüncem var deme. Gerek yok.

Tüm Reklamları Kapat

Twitter, facebook, instagram girersen en az 1.000 - 2.000 tane ateist, deist, agnostik vardır ve hepsi farklı rumuzla yazarlar. Yani hiç biri kendi adı soyadı ile yazmaz. Zaten milletin küfürleri ile uğraşmak ise ayrı bir yorucu.

Ben twitterde farklı bir isimle evrim videosu yayınlıyorum yediğim hakaretlerin haddi hesabı yok.

Yani iş ortamında, aile ortamında, gerçek arkadaş ortamında agnostik, ateist, deist vb olduğunu açıklamana gerek yok. İlişkilerin bozulur. Gerek yok. Gir internetde farklı bir isimle düşüncelerini yaz, sorularını sor.

Türkiye daha hazır değil. Ama biz insanları bilgilendiren videoları internetde farklı isimlerle yayınlıyoruz. Onlarda bilgilensin diye. Adam beş vakit namaz kılıyor. Kılsın bir şey dediğimiz yok da boşuna kılıyor. Onun yerine biyoloji, fizik, matematik kitabı alıp okusa daha faydalı.

Camileri kütüphane yapıp içine Biyoloji, fizik, kimya, matematik, astronomi vb kitapları koyma projemiz var. Bakalım olacak mı...

Eren FİDAN
Naber?İyidir.

Agnostiğin ne demek olduğunu bilmiyordum. Araştırdım ve aslında gayet mantıklıymış. Tabi benim Allah'a inanmak için sebeplerim var.

Sorunuza gelecek olursak, bence bir şey söylemenize gerek yok. Eğer kendini söylemek zorunda hissederseniz bir anda söylememenizi tavsiye ederim. Bir anda söylerseniz onlarda bir anda sert bir tepki verebilir. Hatta şaka zannedebilirler ( başıma geldi ).

Tüm Reklamları Kapat