Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Nedir bu efsanevi kırmızı civa?

İnternette yüksek fiyatlara satıp alınmaya çalışılan bir madde, hatta youtube da aynada yansıması görünmeyen bir video var videonun aslı var mı?

Kırmızı cıva veya Kızıl cıva, nükleer silahların ve çeşitli ilişkilendirilmemiş silah sistemlerinin oluşturulmasında kullanılan belirsiz bir bileşim maddesidir. Nükleer silahların geliştirilmesi ve üretimininin üzerindeki gizlilikler nedeniyle, kırmızı cıvanın varlığına dair bir kanıt yoktur. Bununla birlikte, kamu literatüründe analiz edildiğinde "kırmızı cıva" olduğu iddia edilen tüm numunelerin, silah üreticilerini ilgilendirmeyen ve zaten bilinen kimyasal maddeler olduğu kanıtlanmıştır.

Görme eyleminin nasıl olduğuna bakalım: Uzayda bazı kaynaklar, bazı fiziksel ve kimyasal sebeplerle ışık ışını paketleri (fotonlar) yayarlar. Bu ışınlar, Dünya'ya (ya da herhangi bir başka yere) ulaşırlar ve bu gezegenlere ve üzerlerindeki ulaşabildikleri her yere çarpıp, yine fizik yasaları etkisi altında yansırlar ve sonra göze girer, ondan sonraki kısma girmeye gerek yok.

Yani demek istediğim şu: Işık yansıdığı için görebiliyoruz. Aynadan yansımayı engelliyorsa ve bir şekilde kırıyorsa vs, nasıl yaptı diyorlarsa işte, kameradan da engellemesi gerekirdi. Yani evet, efsane.

Efsane:

Eski çağlardan beri söylenegelen, olağanüstü varlıkları, olayları konu edinen hayalî hikâye, söylence.

Gerçeğe dayanmayan, asılsız söz, hikâye vb:

Puan Ver

“Etik olmayan biri, bu dünyaya salıverilmiş bir canavardır.”
Manly P. Hall