Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Neden uyuruz,vücudun neden uykuya ihtiyacı var. Kaslarımız yorulurken kalp kası neden dinlenme ihtiyacı hissetmiyor. Evrimin bir sonucu mu bu?

Neden Uyuruz?

Hiç dolaştırmadan söyleyelim; aslında bilimciler bu konuda henüz tam olarak emin değiller. Fakat yaygın olarak, araştırmacılar uykunun vücudumuza güç verdiğine ve özellikle de beynin kendisini yenilediğine inanıyorlar. Son dönemlerde araştırmacılar uyku sürecinin içerdiği bazı detayları ortaya çıkardılar.

Gün içerisinde beyin hücreleri, yeni deneyimlerin sonucu olarak beynin diğer kısımlarıyla bağlantılar kurarlar. Uyku sırasında, kurulan bağlantıların önemli olanları güçlendirilirken, önemsiz olarak nitelendirilenler ise budanırlar. Uykusuz bırakılan fareler üzerinde yapılan deneyler bu güçlendirme ve budama süreçlerinin uyku sırasında meydana geldiğini gösteriyor.Uyku aynı zamanda beynin "temizlenmesi" için de bir fırsat oluyor.

New York'taki University of Rochester Medical Centre 'dan Prof. Maiken Nedergaard öncülüğündeki bir grup araştırmacı, farelerde beyni atık kimyasallardan temizleyen sıvı-dolu mikroskobik bir kanal ağının varlığını keşfetti. Prof. Nedergaard 2013 yılında yayımladığı bu çalışması için BBC'ye yaptığı açıklamada; bu temizleme sürecinin beynin "kapalı" olduğu anlarda meydana geldiğini söylemişti.

1. bilimfili.com Yukarıdaki yazının kaynağı
  2. Bilimfili BURADA ÇOK GÜZEL ANLATILMIŞ

“Bütün zevklerimiz, mutluluğumuz, kahkahalarımız ve jestlerimiz ve acılarımız, kederlerimiz, ümitsizliklerimiz ve gözyaşlarımız beyinden ve yalnızca beyinden kaynaklanır.”
Hipokrat