Evrim Ağacı Soru & Cevap
Puan Ver

Neden havadaki mikroorganizmalarla beslenemiyoruz?

Bildiğim kadarıyla balinalar arkelerle beslenebiliyor suyu yutup. Mesela ben neden acıktığımda ağzımı açıp havadaki bakterileri sindiremiyorum?

merhabalar Servan Ergün

öncelikle balinalar mikroorganizmalarla beslenmezler. balinalar balık suruleri yiyerek beslenirler. sanırım dilin sürttü balina köpekbalıkları demek istedin:) balina köpekbalıklarının anatomisi gereği yüzerken çok enerji harcamazlar tembel hayvanlardır ve hapitatları genelde arkelere ve planktonlara yakın yerlerdedir. agzını acmaları yeterli tonlarca plankton yerler ama bazı durumlarda onlarda balık yemek zorundadır cunku yetmez. yani sürekli bu kucuk yaratıklarla beslenemezler. bizde cok mumkun değil çünkü:

1- genelde mikro organizmalar kirli yerlerde olur. çöplük, bataklık vb yerlerde ve genelde bu mikroorganizmalar bize zarar verir vucudumuza girmesi sakıncalıdır. yani bunlarla temas etmek guzel bir fikir diil.

2- sudaki kadar fazla mikroorganizma havada yoktur. planktonlar falan suda yasarlar ve sayısı fazladır. ama havada o kadarda fazla beslenebilecegimiz mikroorganizma yoktur.

insanlar havadaki mikroorganizmalarla doyamazlar. bir diğer sebepse bunları sindirecek bir sistemimiz yok. yani ne balina köpek balıkları gibi süzgecimiz, vede havayı süzecek baska bir organımız var. bu sekilde evrimleşmedik biz.

NEDEN BU SEKİLDE EVRİMLEŞMEDİK?

ilk sebep basta dediğim gibi bunun bize bir avatajı yoktur. beslenemeyiz bu hayvanlarla. diğerki sebep havayı süzecek bir organımız yok ve buna musait bir genetik altyapımız yok. bizim atamız olan hayvanlardada aynı şekilde havayı süzecek bir organı yada benzer bir görev yapan organı yoktu.

umarım sorunu cevaplayabilmişimdir. %100 net bir bilgim yok gecmiş bilgilerime dayanarak konustum.

Puan Ver

Buna pişmiş ve çiğ et örneği vererek açıklamaya çalışıcağım .

Eti pişirerek yememizin sebebi eti çiğ yemenin bize enerji konusunda daha pahalıya mal olmasındandır. Yani çiğ eti çiğnerken pişmiş ete kıyasla daha fazla enerji harcıyoruz. Havadaki mikroorganizmalar da bizim için pek karlı olmıyacaktır.

Puan Ver

“Bütün bilimlerde hatalar, doğrulardan önce gelir ve hatanın sonradan ortaya çıkmasındansa, önden gitmesi daha iyidir.”
Hugh Walpole