Tüm Reklamları Kapat
Sorulara Dön
Anonim
Anonim Üye

Neden bütün atomlar ve moleküller aynı kurallara uyarlar?

neden bütün su molekülleri aynı kurala uyar neden bütün demir atomları elektriği iletir bunların tam bir açıklamasını yapabilir miyiz ? farklı yerlerde (farklı ortamlarda) bu genellemeler bozulabilir mi ? yani farklı bir gezegende bu durumlar değişebilir mi ? teşekkürler şimdiden
Tüm Reklamları Kapat
Oguz Han
Sıradan Vatandaş

Aynı şartlar altında aynı sonuçları verirler. Başka bir gezegende şartlar değişirse farklı sonuçlar gösterebilirler. Mesela su 1 atm hava basıncı ve dünyanın yerçekimi etkisinde 100 derecede kaynar/yoğuşur 0 derecede donar/erir. Basınç ve yerçekimi farklılaşırsa bu değerler farklılaşır. Lakin temelde fizik kuralları değişmez(ya da öyle kabul edilir). Çünkü kural ''su 100 derecede kaynar'' şeklinde değildir. ''... şartları altında 100 derecede kaynar'' şeklindedir. Eğer belirlenen şartlarda farklı sonuçlar alınırsa şartlar kontrol edilir. Belki yeni bir değişken eklenir. Hiçbir şekilde tekrar edilen deneyler aynı sonuçları vermiyor ise o zaman işler ilginçleşir. Konu suyun kaynaması/yoğuşması olmaz. Konu doğrudan fizikle veya bilimle ilgili olur.

1. Wikipedia. Üniformitaryanizm. (27 Nisan 2021). Alındığı Tarih: 27 Nisan 2021. Alındığı Yer: Wikipedia | Arşiv Bağlantısı
Akla Karayı Seçen

Fizik kuralları evrenseldir. Tek değişen değerlerdir ancak temel yapı, kullanılan formül aynıdır. Neden hepsi aynı hareketi gösteriyor ? Çünkü hepsi aynı, hepsi aynı kimyasal özellikleri taşıyor. Bu bakımdan aynı olmaları gayet normal. Ancak azami bir şart koşmassan mesela gidip oda sıcaklığında ki bir hidrojen ile mutlak sıfırın bir iki derece üstündeki hidrojeni karşılaştıramazsın çünkü maddenin aynı halinde değiller. Üstelik dediğim sıcaklıkta işler garipleşiyor. O apayrı bir konu zaten. Kaynakları aşağıya koyuyorum.

1. Celal DEMİRTAŞ. Bose-Einstein. (27 Nisan 2021). Alındığı Tarih: 27 Nisan 2021. Alındığı Yer: fizikolog | Arşiv Bağlantısı
Sorulara Dön
Ötanazi: Ölüm Hakkımız Var mı? | Taner Beyter (Öncül Analitik Felsefe)
Kediniz Sizi Nasıl Seks Makinasına Çeviriyor?
Siz Ne Kadar Ortalama İnsansınız? | Galton Panosu!
Bu Motor, Nasıl Havada Asılı Durabiliyor?