Sorulara Dön
Kimya

Neden bütün atomlar ve moleküller aynı kurallara uyarlar?

Neden bütün su molekülleri aynı kurala uyar neden bütün demir atomları elektriği iletir bunların tam bir açıklamasını yapabilir miyiz? Farklı yerlerde (farklı ortamlarda) bu genellemeler bozulabilir mi? Yani farklı bir gezegende bu durumlar değişebilir mi? Teşekkürler şimdiden

Aynı şartlar altında aynı sonuçları verirler. Başka bir gezegende şartlar değişirse farklı sonuçlar gösterebilirler. Mesela su 1 atm hava basıncı ve dünyanın yerçekimi etkisinde 100 derecede kaynar/yoğuşur 0 derecede donar/erir. Basınç ve yerçekimi farklılaşırsa bu değerler farklılaşır. Lakin temelde fizik kuralları değişmez(ya da öyle kabul edilir). Çünkü kural ''su 100 derecede kaynar'' şeklinde değildir. ''... şartları altında 100 derecede kaynar'' şeklindedir. Eğer belirlenen şartlarda farklı sonuçlar alınırsa şartlar kontrol edilir. Belki yeni bir değişken eklenir. Hiçbir şekilde tekrar edilen deneyler aynı sonuçları vermiyor ise o zaman işler ilginçleşir. Konu suyun kaynaması/yoğuşması olmaz. Konu doğrudan fizikle veya bilimle ilgili olur.

Fizik kuralları evrenseldir. Tek değişen değerlerdir ancak temel yapı, kullanılan formül aynıdır. Neden hepsi aynı hareketi gösteriyor ? Çünkü hepsi aynı, hepsi aynı kimyasal özellikleri taşıyor. Bu bakımdan aynı olmaları gayet normal. Ancak azami bir şart koşmassan mesela gidip oda sıcaklığında ki bir hidrojen ile mutlak sıfırın bir iki derece üstündeki hidrojeni karşılaştıramazsın çünkü maddenin aynı halinde değiller. Üstelik dediğim sıcaklıkta işler garipleşiyor. O apayrı bir konu zaten. Kaynakları aşağıya koyuyorum.

Sorulara Dön