Puan Ver
Puan Ver

Neden bir elma boyutunda veya daha küçük gezegenler yok ve eğer var ise biz olup olmadığını bilebilir miyiz?

çünkü o boyutta bir şeye gezegen denemez. evren 101 kitabından direkt alıntı yapıyorum.

Bir gezegen, uluslararası astronomi birliği tarafından güneş etrafında birincil yörüngesi bulunan, onlara daire şeklini veren kütle çekimleri için yeterli bir kütleye sahip, yörüngesi civarındaki bütün küçük gezegenleri temizleyen (bu da onun onun kendi yörüngesinde, o boyutta tek cisim olduğu anlamına gelir) gökcismi olarak açıklanmıştır. kuyrukluyıldızlar, astroitler ve kendi kütleçekimleri sayesinde daire olamamış olan daha küçük gökcisimleri bu karmaşık tanımın dışında alır. cüce gezegenler ise ilk iki kriteri sağlar fakat henüz yörüngelerini temizlememiş olan cisimlerdir.

“Bilim, en üst düzey sağduyudur. Sağlam bir gözleme dayanır ve mantıksal safsatalara karşı acımasızdır.”
Thomas Huxley